Bruna profiteert van wegvallen V&D in omzet schoolartikelen

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Bruna Franeker franchiseformule

Franchiseformule Bruna ziet dankzij het wegvallen van de V&D een stijging van zestig procent in de omzet van ‘back to school’ artikelen. Directeur van Bruna, Fred Zeegers, laat aan RetailNews weten dat het wegvallen van de warenhuisketen een zegen is voor Bruna.

Bruna maakte als eerste retailer bekend het gat wat V&D achter liet op het gebied van schoolartikelen te willen opvullen. De franchiseformule opende pop-upstores volledig ingericht op schoolartikelen in Eindhoven en Utrecht. “Wij zijn zeer tevreden over de resultaten, dus het gaan er volgend jaar zeker meer worden”, aldus Zeegers.

Naast Bruna aast HEMA ook op een aandeel in de markt van de schoolartikelen. HEMA verwacht door het wegvallen van V&D de marktleiderspositie op het gebied van schrijfwaren over te nemen. Daarnaast profiteren ook Action en Primera van het wegvallen van V&D.

Een anonieme oud-medewerker van V&D laat weten dat de campus van de warenhuisketen jaarlijks zo’n achttien tot twintig miljoen euro aan omzet draaide. V&D had hiermee een marktaandeel van rond de vijftig procent.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.