Bruna wil domineren op beleving

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Franchiseformule Bruna wil domineren op beleving en excelleren in toegankelijkheid, aldus Marc Thomassen, e-commercemanager van de boekenformule tegen Retailnews. Bruna lanceert binnenkort een aantal concepten in het kader van ’24 uur met Bruna’. Elementen van dit omnichannel project worden getest in een tijdelijke winkel in de parkeergarage van het hoofdkantoor.

Bruna gaat tablets in de winkels plaatsen, waarmee consumenten e-books en online magazines kunnen lezen. Daarnaast kunnen klanten in de vestigingen aan de slag met een stukje selfservice door bij een bestelterminal informatie op te zoeken over boeken. “We willen hier geen aparte Bruna-app voor lanceren, want die gaat niemand gebruiken,” aldus Thomasssen. “Consumenten willen niet van elke retailer een app hebben.”

Om consumenten beleving te bieden werkt Bruna aan de projectie van hologrammen op zijn winkelruiten. De etalages worden voorzien van een luidspreker, zodat passanten kunnen luisteren naar een hologram dat voorleest uit een nieuw boek. Aan de binnenkant van de etalages worden touchscreens geplaatst die van buiten toegankelijk zijn. Na sluitingstijd kunnen passanten hier bijvoorbeeld een boek bestellen waarvan de cover op de winkelruit geprojecteerd is. Betalen gebeurt voorlopig via een pinterminal in de ruit, maar er volgen volgens Thomassen op termijn andere betaalmethoden.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3