Bruna ziet ruimte voor honderd nieuwe winkels

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

De komende tien jaar ziet Bruna ruimte om honderd nieuwe winkels te openen. Dit ondanks dat eerder nog een groot aantal vestigingen werd gesloten. Directeur George Steur mikt echter weer op groei met onder andere een nieuw winkelconcept.

In 2017 leidde Bruna nog een miljoenenverlies. Dit was volgens Steur te wijten aan de stilstand van de formule van Bruna. “Bruna was een grijze muis geworden, te weinig onderscheidend.” Nieuwe pijlers zijn daarom een nieuw winkelconcept, nieuwe doelgroepen aanboren en automatisering. “We willen van een retailbedrijf naar omnichannelbedrijf.”

De komende tijd wordt het nieuwe retailconcept getest in Utrecht, Rijswijk en Ouddorp. Winkels zullen daarbij meer thematisch worden ingericht. Dat betekent dat bij bijvoorbeeld het thema koken de boeken en tijdschriften die daaraan gerelateerd zijn bij elkaar gelegd worden. Aangezien het geen Blokker moet worden blijft het daar wel bij. Producten als potten en pannen passen niet binnen het concept.

Steur geeft aan dat de eerste resultaten positief zijn. Klanten blijven langer in de winkel en ze kopen meer dan voorheen. Of het concept naar meer Bruna-winkels wordt uitgerold, wordt komende zomer bekeken.

Bruna heeft op dit moment 280 vestigingen over, waar dat er in 2013 nog 364 waren. In 2017 werd de boekwinkelketen na kwakkelende jaren overgenomen door Shared Stories Group.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-tubz-europe

franchise-season-art-class