BurgerBusiness komt met een nieuw menu, waarbij gebruik wordt gemaakt van een ‘build-your-own’ concept. “We hadden een uitgebreide menukaart met dertig verschillende hamburgers”, vertelt Valentijn Prince, eigenaar van BurgerBusiness. “We merkten steeds vaker dat klanten iets aan wilden passen, bijvoorbeeld geen ui of extra kaas. Zodoende werden de hamburgers zoals ze op het menu stonden bijna niet meer gemaakt. Eigenlijk is het ook een beetje raar dat wij voor klanten bepalen wat ze moeten eten. Dat kunnen ze beter zelf doen. Nu is het menu zo opgezet dat mensen de burger helemaal zelf kunnen opbouwen.”
Voordeel voor iedereen
Daarbij komt dat deze manier van bestellen niet alleen voor de klant erg prettig is, maar ook voor het personeel. Volgens Prince werden er fouten gemaakt omdat er altijd wel iets aangepast moest worden bij een bestelling. Dit zorgde voor verwarring, maar nu is er veel tijd in gestoken om de bonnen goed en duidelijk te krijgen, zodat het voor iedereen duidelijk is. Daarbij komt ook dat de klantbesteding en marge stijgt, omdat mensen de kans krijgen om extra toppings toe te voegen. “Op deze toppings is de marge over het algemeen een stuk hoger. Dus deze opzet zorgt ervoor dat de klantbesteding en de marge stijgen, zonder dat je per se duurder wordt.” Vertelt Valentijn Prince.
Verdere plannen
Burger Business Tilburg is ook gaan experimenteren met build-your-own tosti’s voor de lunch, wat al succesvol blijkt. “In Tilburg draaiden we altijd een super goede lunch, dat deden we onder de naam Tosti Business. Door de aangepaste regels van Thuisbezorgd moest die naam offline. Nu doen we het onder de naam Burger Business.” BurgerBusiness is opgericht in 2015 en heeft nu drie vestigingen: in Eindhoven, Tilburg en Breda. Ook zijn er plannen om in 2020 nog een vestiging te openen. De voorkeur ligt hierbij op Den Bosch of Arnhem-Nijmegen. Hiervoor wordt nog een geschikte locatie en franchisenemer gezocht.