Chiqueolatte ziet door barre Coronatijden nieuwe kansen

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Franchiseformule Chiqueolatte heeft grootse plannen. Op 30 maart jl. is de eerste vestiging van Chiqueolatte in Chicago geopend en de kersverse formule heeft nu vier vestigingen, waarvan twee in Nederland. Wij spraken met de kersverse directeur van Chiqueolatte over dit nieuwe concept die ook kansen ziet in de Coronacrisis.

Eelco van de Glind was hiervoor franchisemanager bij Doppio-Espresso en werd gevraagd of hij belangstelling had om zijn expertise in franchise en hospitality in te gaan zetten voor deze nieuwe formule. Omdat de formule ambitieus is en internationaal georiënteerd, zag Van de Glind dit als een geweldige kans. De formule was in eerste instantie bedacht in de vorm van een boekencafé, een plek om mensen samen te brengen. Nu is het concept gevormd tot een mooi horecabedrijf.

De Verenigde Staten van Amerika

In Amerika ziet Chiqueolatte veel potentie. “De staat Illinois waar de stad Chicago ligt heeft alleen al meer dan 12 miljoen inwoners, ook komen er al aanvragen binnen voor nieuwe vestigingen. Eerst zullen we in samenwerking met de master een aantal vestigingen openen om de formule goed af te stemmen, dan zullen we deze verder gaan uitrollen. We hebben een sterke master franchisenemer in de V.S. met de ambitie om heel Amerika kennis te laten maken met Chiqueolatte. Amerikanen associëren Europa met kwaliteit, sfeer en geborgenheid. Op al die aspecten blinkt Chiqueolatte juist uit.”

Wat is er dan zo bijzonder?

Verschillende factoren maken de formule volgens Van de Glind zo sterk: “Het interieur is heel bijzonder en dus sterk onderscheidend ”, vertelt hij. “In de vestiging zijn verschillende kleine huisjes geplaatst. Zie het als soort coupés. Dit creëert veel sfeer en geborgenheid en zorgt voor privacy van onze klanten. Het geeft een hele speciale beleving. Ook heeft Chiqueolatte langere openingstijden dan andere vergelijkbare formules, ’s avonds kun je ook bij ons terecht voor een goede bite.”

Door Corona ontstaan er ook kansen

Van de Glind ziet in deze barre Coronatijden ook nieuwe kansen ontstaan. “Verhuurders zoeken onderscheidende formules die een mooie aanvulling geven op het winkelgebied. Formules die bijzonder zijn en extra sfeer geven aan een winkelcentrum. Van verschillende kanten worden we nu benaderd met voorstellen voor locaties waar we vroeger alleen maar van konden dromen.”

Samen ondernemen

Van de Glind ziet franchise als een hele mooie vorm van samenwerken: “Het is een coöperatie, samenwerkend ondernemen. Je zorgt er samen voor dat je een sterke formule neerzet. Je bent niet alleen en je kunt kennis delen.” Om franchisenemer te worden bij Chiqueolatte is voor Eelco van de Glind met name één ding het meest belangrijk: “Passie. Wanneer je een passie hebt voor gastvrijheid en je producten die je serveert, komt de rest vanzelf. Dat kunnen we je allemaal leren.”

Voor de formule is het erg belangrijk dat het gevoel tussen beide partijen goed zit en dat er sprake is van goed verwachtingsmanagement. Je gaat een relatie met elkaar aan. Dan is het belangrijk dat je elkaar goed begrijpt en weet waar je aan toe bent. “Wij willen helpen om de ondernemersdroom waar te maken”, aldus van de Glind. Als franchisenemer bij Chiqueolatte word je niet alleen gelaten, maar goed geholpen en begeleid.

Chiqueolatte hoopt binnen tien jaar wereldwijd 300 vestigingen te openen, waarvan 25 in Nederland.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website
franchise-season-art-class