“Chocolade en Corona, het begint beide met een C”

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Quetzal de Chocoladebar en Corona hebben niets meer gemeen dan de C van Chocolade. De twee huidige vestigingen van Quetzal in Nederland hebben net als de gehele horeca in Nederland meer last dan gemak van de maatregelen. Wat heeft Quetzal gedaan om deze slag te winnen?

Op 17 maart stond de wereld op zijn kop, sluiten vanaf 18.00 uur. Een persconferentie om nooit te vergeten. Ook een probleem om nooit te vergeten. Onze gezondheid gaat boven alles en de gezondheid van de ondernemingen was vanaf dat moment aandachtspunt nummer 1 van de Quetzal organisatie.

Het sluiten van de winkels gaat verder dan alleen de deur op slot, de vloeibare chocolade moet ook een bestemming krijgen. Veel werk dus voor de ondernemers. De zorgen zijn meteen groot, maar het enthousiasme om hier beter uit te komen dan voorheen kreeg snel de boventoon.

Na elke persconferentie hebben we via een Teams vergadering de te nemen stappen besproken en elkaar geholpen in deze situatie. Van elkaar leer je het meeste en samen maakt je in deze situatie sterk. Daarvoor zit je dan ook bij een franchiseorganisatie. Ondanks het feit dat we behoren tot de kleine organisaties in Nederland zijn we toch in staat gebleken ons hier doorheen te slaan. Financiële regelingen hebben daar natuurlijk bij geholpen.

1 Juni, we mogen weer open, maar wat zijn de regels en waar moeten we aan voldoen. Samen met de ondernemers is er een pakket samengesteld van werkbare en Corona effectieve maatregelen zodat we weer konden beginnen. Het leek wel de eerste dag van een nieuwe vestiging zo spannend was het.

De regels zijn in de diverse plaatsen net een beetje anders maar ook deze kleine aanpassingen waren snel toe te passen. En dan valt de omzet tegen, gasten durven niet terwijl we alles zo goed voor elkaar hebben. Je kan zeggen kosten nog moeite gespaard en veel te weinig omzet.

1 juli, verdere versoepelingen, deze maken het voor ons een stuk eenvoudiger, wel blijven natuurlijk alle hygiëne maatregelen van kracht. Gelukkig het heeft effect, de omzetten komen weer op gang en nu we de maand juli bijna achter de rug hebben kunnen we zeggen dat de omzet weer bijna op het niveau van voor Corona is, helaas de stijging die we voor Corona maand over maand hadden zijn we kwijt maar we zijn dus niet op nul komen te staan.

Wat gebeurt er nu. Wat Corona doet weten we natuurlijk niet maar wat Quetzal doet weten we wel. Na deze perikelen te hebben aangekeken willen we weer nieuwe vestigingen openen.

Chocolade in pure vorm

Bij Quetzal de Chocoladebar zijn de producten gebaseerd op diverse chocoladesoorten. Op de menukaart staan bijna 100 soorten chocolademelk, maar ook chocolade milkshakes, ijs en fruit met chocolade, brownies, wafels, flensjes en andere lekkernijen, altijd vers bereid! Daarnaast zijn ook koffie, thee, smoothies en andere producten te verkrijgen. Maandelijks is er een specialiteit als actie van de maand. De bijzondere High Choq is altijd verkrijgbaar en is een doorslaand succes gebleken. De chocolade en de aanverwante producten worden in de chocoladebars van Quetzal op een ambachtelijke en duurzame manier gemaakt. De grondstoffen komen natuurlijk van een van de beste Belgische chocolade leveranciers.

Totaalbeleving

In de trendy bars die zijn ingericht door Quetzal staat alles in het teken van chocolade in zijn puurste vorm. Het gebruik van hoogwaardige materialen is de standaard. De slimme formule combineert geuren, smaken, kleuren en klanken die perfect op elkaar zijn afgestemd. Quetzal de Chocoladebar is een absolute totaalbeleving.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website
franchise-season-art-class