Chocolate Company lanceert crowdfundingcampagne

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Chocoladeketen Chocolate Company is begonnen met een crowdfundingcampagne. Het doel van de campagne is om een half miljoen euro binnen te halen die bestemd is voor uitbreiding van de keten.

Chocolate Company beschikt reeds over acht winkels, waarvan zes in Nederland en twee in Duitsland. Vorig jaar startte de formule met een nieuwe pilotwinkel voor franchisenemers in Amsterdam. Het doel van de formule is om de komende jaren tientallen winkels te openen in Nederland en daarbuiten. Om dit te realiseren is via de website Symbid een crowdfundingcampagne gestart.
Doelstelling is om een fonds te creëren van waaruit de expansie van de formule wordt gefinancierd.
Het is de bedoeling dat nieuwe franchisenemers slechts een kwart van de benodigde investeringen zelf hoeft te financieren. Met de hulp van het fonds wordt het mogelijk voor de bank om het restant te lenen.

Momenteel boekt de formule een omzet van ruim 850 duizend euro, bij een operationeel verlies van achttienduizend euro. Het doel van de keten is om de omzet in 2015 te verhogen tot 2,8 miljoen euro en daarnaast verwacht de keten het komende jaar zwarte cijfers te kunnen schrijven.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.