[Column – Herman Hendriks]

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


Gebruik oude kennis en blijf jong!
Ik denk dat het belangrijk is voor de franchisenemers om in deze crisisperiode te kijken met de ogen van mensen uit een familiebedrijf. Die familiebedrijven met lange tradities bestaan drie, vier, vijf generaties. Onderzoek heeft uitgewezen dat de zaak in crisistijden vaak werd overgedragen aan de volgende generatie, zodat die nieuwe generatie het bedrijf kon aanpassen aan de omgeving zoals die zich op dat moment ontwikkelde en het bedrijf kon voorbereiden op het moment dat de crisis afgelopen was. Dat kunnen alleen maar de jonge mensen doen. En het is ook belangrijk om te kijken naar de basiswaarden van familiebedrijven. Een van hun sterke punten, hun grote kracht is, dat ze historisch besef hebben, dat ze crisissen kennen. Er zijn altijd wel opa’s en oma’s die weten hoe het in de vorige crisis gegaan is en die kunnen vertellen hoe ze daar ook uitgekomen zijn.

Lees verder…

Bericht uit de nieuwsbrief van de nationale franchise & formule brief │ voor al uw franchisenieuws | dinsdag 13 april 2010.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.