[Column – Jacky Michels & Nancy van Kleef]

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


De klant kiest zijn kanaal

De toekomst ziet er binnen de retail niet rooskleurig uit. Er is sprake van overbewinkeling en het winkelgedrag van de consument verplaatst zich van offline naar online shoppen. Is dit bedreigend?

Als je als franchiseorganisatie alert bent op de signalen uit de markt en deze signalen goed weet te vertalen hoeven bovengenoemde punten niet bedreigend te zijn. Dit vereist wel optimale flexibiliteit binnen je eigen organisatie en innovatie op het gebied van je winkel- of dienstverleningsformule.

In 2010 was 70% van alle Nederlanders online. Daarnaast is de verwachting dat in 2015 het mobiel internetten zal oplopen naar 60%. Dit betekent niet dat de klant alleen online gaat kopen, maar de klant zal zich online oriënteren om vervolgens op een bepaalde locatie het artikel te kopen of af te halen.

Klik hier om het hele artikel te lezen…

dinsdag 15 februari 2011.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3