[Column – Jacky Michels & Nancy van Kleef]

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

SOS Retail
Formule een-op-een expanderen naar het buitenland

Nauwlettend volg ik de media waarin de affaire over het dragen van een hoofddoek, door een personeelslid van een Belgische Hema-vestiging, een hot item is. Niet zozeer deze affaire als wel het feit dat de Hema aangeeft zich te willen aanpassen aan de cultuur van het land is wat mij interesseert.

Is aanpassen aan een cultuur van een land noodzakelijk om als franchiseformule te kunnen slagen? Op deze vraag zeg ik volmondig ‘ja’, want ik spreek uit eigen ervaring. Ik ben woonachtig in België en ons bedrijf is gevestigd in Nederland. De Nederlandse markt verschilt enorm ten opzichte van de Belgische markt.

Klik hier voor het gehele artikel…

dinsdag 15 maart 2011.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.