[Column SOS Retail]

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Van innovatieve franchisenemer naar ondernemer pur sang

SOS Retail
In deze vakantieperiode blik ik terug op de leerzame tijd waarin ik als formule- en/of franchisemanager bij verschillende ketens heb gewerkt. Deze periode kenmerkt zich door mijn intensieve contact met alle franchisenemers. Ik kijk  met veel plezier terug op deze tijd.

Als formulemanager droeg ik zorg  voor de continuïteit van de formule. Het ontwikkelen van de formule kostte bloed, zweet en tranen  en daar moesten, in mijn ogen, de franchisenemers niet te gemakkelijk mee omgaan. Helaas, wat logisch leek werd in de praktijk zeker niet altijd uitgevoerd en het leek soms of het een wedstrijd was om het uitdragen van de formule net even anders te doen of gewoon niet. In het prille begin van mijn carrière ging ik als Don Quichot op pad om de windmolens aan te vallen met mijn overtuiging en stuitte ik in eerste instantie op weerstand. De bedachte strategie wilde niet altijd werken en bracht simpelweg niet genoeg op of zorgde niet voor het gewenste traffic. Vrij snel kwam ik tot de conclusie dat mijn strategie niet werkte en dat luisteren naar de franchisenemers juist bijdraagt aan het optimaliseren van de formule en dat kleine aanpassingen meer marge opleveren! Mijn nieuwe werkwijze zorgde voor draagkracht bij de franchisenemers en met heldere transparante dialogen werden goede compromissen gesloten.

Klik hier om verder te lezen…

dinsdag 2 augustus 2011.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class