Consumptie stijgt maar de consument blijft ontevreden

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Met de maand oktober meegeteld is het consumenten vertrouwen al voor de derde maand vermindert in Nederland. Uit nieuwe cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) blijkt dat het vertrouwen daalde met vier punten en nu op 15 punten zit. Zowel de afgelopen als de komende twaalf maanden worden minder positief beoordeeld door de consumenten. De consument is minder blij met zijn financiële situatie. Ook zijn consumenten minder te spreken over de tijd voordat zij een grote aankoop doen. Mede hierdoor is de koopbereidheid vermindert.

Uitgaven

In augustus zijn de bestedingen van Nederlandse huishoudens met 2,2 procent gestegen vergeleken met het voorgaande jaar. De groei is wel iets gedaald vergeleken met afgelopen twee maanden. Dit meldt het CBS.

De consumenten blijken veel uit te geven aan duurzame goederen, dit had in augustus een stijging van vijf procent. Een aantal voorbeelden van deze goederen zijn, huishoudelijke apparaten, personenauto’s en kleding. Voor overige goederen zoals benzine was er een stijging van twee procent. Ook de bestedingen aan diensten stegen met zo’n twee procent. Tot slot stegen uitgaven aan voedings- en genotmiddelen met 1 procent.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3

franchise-season-art-class