Cosmeticamerk Janzen mikt op tien tot vijftien vestigingen

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Het cosmeticamerk wilt een netwerk van brandstores in grote Nederlandse steden neerzetten. Hierbij denken ze zowel aan eigen filialen als franchisevestigingen. De eerste vestiging is in Den Bosch geopend.

Janzen heeft recent zijn eerste vestiging in Den Bosch geopend, als dit een succes wordt zullen er snel nieuwe vestigingen volgen. ‘’Dat zullen er geen vijftig worden, wij van Janzen richten ons op de grote steden weer veel publiek komt. Denk hierbij aan steden als: Amsterdam, Rotterdam, Maastricht, Groningen, Utrecht en Zwolle. Het is maar net wat zich aandient. Als er ergens een goede franchiser zit die interesse heeft in ons concept dan is dat ook zeker een optie.’’ Aldus Gertjan Schot, eigenaar van Janzen.

Het merk komt tot dusverre redelijk ongeschonden door de coronacrisis heen, alleen de eerste twee weken na de lockdown was er een daling in de omzet zichtbaar, maar daarna herstelde dit zich langzaam weer. ‘’Over het geheel maken we dezelfde groei door als voor de crisis, op jaarbasis bedraagt deze groei zo’n vijftig tot zestig procent.’’ Aldus Gertjan Schot.

Over Janzen

Het concept voor cosmeticamerk Janzen is opgericht tijdens een bezoek aan Zuid-Frankrijk. Uiteindelijk werd Janzen in 2006 opgericht. Met hun producten willen ze het verhaal van reizen over de hele wereld vertellen. In hun producten worden verschillende pure ingrediënten gebruikt, zoals Australisch sandelhout, Indische patchouli, Chinese jasmijn en Franse roos.

Janzen is voornamelijk bekend om zijn parfums, maar verkoopt daarnaast ook nog verscheidene bodyartikelen zoals doucheartikelen, zeep, crème, verschillende huidartikelen, kamerspray en giftsets. Ze zitten in dezelfde branche als bekende merken Rituals, Molton Brown en L’Occitane.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website
franchise-season-art-class