D.I.O.-franchisenemers starten eigen franchiseformule

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Een groep zelfstandige D.I.O.-ondernemers richten een nieuwe franchiseformule op, genaamd Care & Beauty (C&B). Op nieuwjaarsdag 2019 zullen zij van start gaan met hun formule. Zelf verwachten zij binnen een jaar uit te groeien tot een formule met vijftig vestigingen en zeventig vestigingen binnen drie jaar.

De initiatiefnemers

De ondernemers hebben in totaal 26 D.I.O.-drogisterijen op hun naam, voornamelijk actief in de randstad. Zij hebben samen besloten om niet meer in zee te gaan met DA-moeder, NDS (Nederlandse Drogisterij Service), onderdeel van Mosadex Groep. De ondernemers bevestigen dit in een gesprek met vakblad Careality.

Enkele van de initiatiefnemers zijn Harrry Piet, Stan van Nieuwland en Reinier Kok. Zij waren sterk betrokken bij de strategie achter DA 2021 van NDS, onder andere als lid van de toetsingscommissie. Eerder liet hij al weten erg enthousiast te zijn over de nieuwe plannen van NDS, maar hield hij rekening met een ‘plan B’.

“We geloven nog steeds dat DA straks voor veel drogisten een goede formule zou kunnen zijn”, lichtten Kok, Van Nieuwland en Piet toe. “Maar onze groep bestaat uit ondernemers die al een stap verder zijn in hun visie op de drogist van de toekomst.”

Samenwerking

Care & Beauty blijft samenwerken met moederorganisatie Mosadex. Zo blijven ze de logistieke diensten afnemen en wordt het assortiment via Holland Pharma geleverd.

In 2017 maakten DA en D.I.O. bekend dat D.I.O. uit de Nederlandse winkelstraten verdwijnt. Verschillende vestigingen zijn al omgebouwd naar DA. De formules zijn samen goed voor meer dan 400 vestigingen.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.