Dave was klaar voor een onderneming in de franchise

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Franchisenemer worden in een specialistische branche. Dave Bijvoet besloot deze stap te maken. Dave sprak met Mobile Service Centre op de Franchisebeurs Onderneem’t! en kreeg direct ‘het juiste gevoel’ waar je naar zoekt bij een franchiseformule. Bijvoet runt sinds augustus jl. zijn vestiging in Hoorn.

Voordat Dave begon bij Mobile Service Centre, vervulde hij verschillende functies, bijvoorbeeld als medewerker Retentie Callcenter bij een telefoonmaatschappij. Voor Bijvoet was de tijd aangebroken om fulltime een eigen onderneming op te bouwen, bij voorkeur in de ICT-branche. Dave wilde een onderneming starten op franchisebasis. In het verleden is Dave al ondernemer geweest, maar vond het lastig om alles alleen te doen. ‘’Nu is er toch een soort van back-up op een aantal fronten, zoals marketing- en media-uitingen.’’

Om die reden heeft Dave ook de Franchisebeurs Onderneem’t! op 6 en 7 april j.l. bezocht. Hier raakte Bijvoet in gesprek met de formule. ‘’De kennismaking tussen mij en de franchisegever verliep kort maar krachtig. Ik had Mobile Service Centre ook al in De Nationale Franchise Gids zien staan en de formule sprak mij al eerder aan. Op de beurs hebben we gegevens uitgewisseld en is mij duidelijk verteld wat alles inhield. Mobile Service Centre heeft de wil om door te groeien en uit te breiden en dit sprak mij aan.’’

De opstart van zijn vestiging in Hoorn verliep prima. “De franchiseformule heeft mij uitgebreid begeleid op verschillende gebieden. Omdat ik al wel enige ervaring had in het ondernemerschap, maar nog geen ervaring in reparatie van telefonie heb ik hier een goed trainingsprogramma voor gevolgd en stagedagen gehad bij andere franchisenemers op andere filialen van Mobile Service Centre. Het contact is nog steeds erg goed tussen mij en de formule. Een deel van de franchise fee is meegenomen in het marketingbudget wat ik goed vind werken’’, aldus Dave.

Het ondernemerschap voldoet aan Dave zijn verwachtingen. Onderling is er goed contact tussen de franchisenemers over verschillende technische onderwerpen. ‘’Een voorbeeld hiervan is dat wij bovenaan in Google komen. Dit wekt veel vertrouwen op bij de klant. Mobile Service Centre is natuurlijk een groot bedrijf, goed voor 20 vestigingen. Dit geeft de consument een goed gevoel, helemaal omdat een aantal bedrijven in deze branche een niet al te best imago hebben.’’

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3