De 13 slimste ondernemerstips van Hollands beste pizzabakker

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

nypfoto
Oprichter en CEO Philippe Vorst van de bekendste pizzaketen in Nederland New York Pizza brengt een boek waarin handvatten worden gegeven hoe je als ondernemer op behendige wijze kunt groeien en vernieuwen.

Rupert Parker Brady en Maarten Beernink interviewden Vorst talloze keren uitgebreid over diens ondernemerschap. Het resultaat van die gesprekken is het uitkomen van een boek met daarin toekomstbestendige adviezen van Philippe Vorst op basis van twintig jaar praktijkervaring als ondernemer en consumentenmarketeer.

Het boek niet alleen geschikt voor iedereen die werkzaam is binnen de foodbranche, maar ook voor ondernemers en marketeers daarbuiten die willen uitbreiden en vernieuwen in onzekere tijden. Aan de hand van voorbeelden uit zijn pizza-imperium vertelt Vorst onder meer hoe je de loyaliteit van klanten behoudt, over de noodzaak van snelheid en gemak en waarom de bedrijfscultuur boven omzetsucces staat.

Over New York Pizza

Vanaf de start in 1993 bleek dat New York Pizza niet zomaar een pizzaformule was die zich instrumenteel onderscheidde met de verkoop van pizzaslices. Het manifesteerde zich als conceptmerk met een verhaal. De snelle wereld van New York en de Amerikaanse manier van leven is vanaf de eerste dag in alles, van de huisstijl, de receptuur, reclame-uitingen tot de winkelinrichting, doorgevoerd. Pizzadozen werden meegenomen naar New York waar passanten werden gevraagd om te poseren voor een fotograaf. Met zo’n overtuiging gebracht dat het tot op de dag van vandaag tot verwarring leidt bij nieuwe medewerkers en toeristen die denken met een Amerikaanse keten van doen te hebben. In februari 2014 gaat de 130e vestiging open in Nederland. Daarna moet er iedere maand een winkel bij komen. Verder opent NYP in december een winkel in Keulen.

Over de auteurs

Rupert Parker Brady  is gespecialiseerd in retail en marketing. Hij is founding editor van de tijdschriften RetailTribune en MarketingTribune; geestelijk vader van de Retailer van het jaar en de Elsevier Retail Summit. Naast zijn werkzaamheden als uitgever en auteur van Retaildenkers, is Rupert actief als hoofdredacteur van RetailVisie, een platform over steden.

Maarten Beernink is gespecialiseerd in foodretail en foodservice en werkte onder meer voor supermarktmedia Distrifood en Foodmagazine. Hij is verbonden aan het FoodService Instituut (FSIN) als expert foodservice en blogt over klantgericht ondernemen. Als hoofdredacteur van Elsevier Retail interviewde hij talloze topondernemers in de totale Retailbranche. Maarten is uitgever en auteur van Retaildenkers.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

  • Jim

    Ik vind New York Pizza een van de beste formules in Nederland. Lekkere pizza’s en hun beleid is helder. Dan is het ook erg leuk dat zo’n groot bedrijf als New York Pizza zo’n initiatief doet. Hulde!

    Reply

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class