De Beren bezorgrestaurants speelt met nieuw menu in op Week Zonder Vlees

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Maandag 9 maart is alweer de derde editie van de Week Zonder Vlees gestart en De Beren bezorgrestaurants speelt hierop in met een nieuw lentemenu.

De franchiseformule heeft een nieuw lentemenu geïntroduceerd waarbij nieuwe vegetarische gerechten toegevoegd worden waarmee de flexi- en vegetariër een ruimere keuzemogelijkheid hebben. “Het verbreden van ons assortiment valt mooi samen met de Week Zonder Vlees, waardoor deelnemers ook dan prima bij ons terecht kunnen,” aldus Harrit Boonstra, marketingmanager van de formule.

De Beren bezorgrestaurants is onderdeel van het merk De Beren, dat in 2019 werd verkozen tot de meest vegan-friendly restaurantketen. De formule voorziet de consument al sinds 2001 van complete maaltijden aan huis of op het werk. Sinds de introductie van de avocadoburger in januari, weten ook steeds meer flexi- en vegetariërs de bezorgrestaurants te vinden. Harrit Boonstra: “Onze 100% vegan burger is erg populair en ook de avocadoburger die afgelopen december werd geïntroduceerd is heel goed ontvangen, deze krijgt dan ook een vaste plek op ons menu. Begin maart, bijna tegelijk met de start van de Week Zonder Vlees verschijnt ons lentemenu, waarop nog meer verrassende (vegetarische) gerechten staan. Van fingerfood tot een complete maaltijd.”

Met de tijd mee

Wie een tijdje niet bij De Beren heeft besteld, kan best worden verrast door de veelzijdigheid van de huidige menukaart. De formule, die van oudsher bekend staat om hun vleesgerechten, gaat met de tijd mee. “Natuurlijk wordt er nog volop genoten van onze klassiekers zoals de spareribs en saté, maar tegenwoordig wordt er tevens een breed palet aan vega(n) gerechten ‘rondgefietst’. En dat wordt door onze consumenten zeker gewaardeerd.”

Over de Week Zonder Vlees

De Week Zonder Vlees is drie jaar geleden bedacht door initiatiefnemer Isabel Boerdam die een stichting heeft opgericht met de gelijknamige naam Stichting De Nationale Week Zonder Vlees. De stichting gelooft dat elke dag vlees eten niet meer van deze tijd is en streeft naar een meer ‘’flexitarisch eetpatroon’’ waarbij vlees en vis afgewisseld worden met vegetarische gerechten. Wanneer je als volwassene één week geen vlees eet bespaar je 130 liter water, 76 kilometer autorijden en 770 gram dierenvlees. Kortom, met de Week Zonder Vlees draag je bij aan het dierenwelzijn en aan het milieu. Er zijn ruim 26.500 deelnemers die zich via de website van de stichting (weekzondervlees.nl) hebben aangemeld.

Ook franchisen bij De Beren bezorgrestaurants? Neem dan via deze link direct contact op!

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


skyscraper-banner-website
franchise-season-art-class