Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

De Beren viert 40-jarig jubileum

Wat begon als een bescheiden eetcafé groeide uit tot een fenomeen in de Nederlandse horeca: De Beren. En dit jaar vieren ze met trots hun 40-jarige bestaan. Ad Schaap, eigenaar van De Beren, deelt met ons zijn gedachten over de uitdagingen en de visie voor de toekomst.

Onveranderd lekker sinds 1984

“In 40 jaar hebben we ontzettend hard gewerkt, feestgevierd en natuurlijk genoten van de bijzondere momenten met onze gasten en elkaar,” deelt Ad Schaap trots. Het begon allemaal in 1984 met eetcafé Bruintje Beer op de Noordsingel, geleid door Robert Cramwinckel. Na het openen van de eerste vestiging, volgde al snel meerdere restaurants met namen als Betty Beer, Brutus Beer en Barend Beer.

In 1999 treedde Ad Schaap toe tot de keten en nam deze in 2011 geheel over. Wat volgde was een gestage groei aan De Beren restaurants, verspreid door heel Nederland. Ook besloot het concern in 2001 uit te breiden met een bezorgtak, De Beren bezorgrestaurants. Een keuze die een aantal jaar later in de coronatijd ruimschoots zijn vruchten afwierp. Van bescheiden eetcafés tot een keten van verfijnde restaurants en een bloeiende bezorgtak, De Beren heeft een indrukwekkende evolutie doorgemaakt. Nu, vier decennia later, is De Beren uitgegroeid tot een van de grootste horecaketens van Nederland.

“We zijn ongelooflijk trots op 40 jaar De Beren. Zonder onze gepassioneerde collega’s en franchisenemers hadden we deze reis nooit kunnen maken,” benadrukt Schaap. Hij erkent de cruciale rol die franchisenemers spelen in het in stand houden van de formule en het leveren van uitstekende service en gerechten aan gasten. Dit weerspiegelt het belang van betrokkenheid en toewijding binnen de formule.

Terug naar de roots

Ondanks de successen kende De Beren ook uitdagende tijden, met de gedwongen sluiting door de pandemie als een van de grootste obstakels. Echter, zoals Schaap benadrukt, uit tegenslagen ontstaan vaak nieuwe kansen. “Na anderhalf jaar een pas op de plaats, opnieuw strategieën neerzetten en een kritische blik naar het concept als geheel werpen, openen we dit jaar twee nieuwe vestigingen. Dit hebben we te danken aan het kundige team om ons heen.”

Terug naar de roots, zo luidt de visie voor de toekomst van De Beren. “We hebben met elkaar gekeken waar we echt goed in zijn: kwalitatief, betaalbaar en lekker eten, in een gezellige ambiance waar iedereen welkom is,” zegt Schaap. Deze focus, gecombineerd met een continu streven naar innovatie en groei en de investering in medewerkers, vormt de kern van het succes van De Beren.

Droom je van het runnen van je eigen restaurant in een bewezen concept met een sterke ondersteunende structuur? Dan is De Beren misschien wel de juiste keuze voor jou. Als je geïnteresseerd bent om deel uit te maken van deze succesvolle formule, aarzel dan niet om meer informatie aan te vragen over de franchisekansen van De Beren. En wie weet, misschien ben jij wel de volgende die deel uitmaakt van dit succesverhaal.

Ontvang gratis meer informatie over De Beren restaurants

"*" geeft vereiste velden aan

Aanhef

Meer informatie over franchisen bij

De Beren restaurants

×