Kwalitaria in coronatijd: de kracht van franchise tijdens de coronacrisis

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Hoe kan een franchiseorganisatie zorgen dat je niet alleen staat als franchiser en hoe kunnen ze jou helpen en bijstaan in een situatie als deze. Kwalitaria neemt de vier belangrijkste punten met je door en vertelt hiermee over de kracht van Franchise. Met een viertal speerpunten hoopt Kwalitaria houvast te geven voor alle franchisenemers in Nederland. Eén ding is zeker, als franchisenemer sta je niet alleen in deze lastige tijden. Kwalitaria heeft het over handelingssnelheid, communicatieve vaardigheden, een waardevol netwerk en wegwijs in alle regels en richtlijnen.

Handelingssnelheid

Volgens Kwalitaria is het essentieel om snel te handelen. De gevolgen van de coronacrisis zijn groot: restaurants, cafés en snackbars moesten allemaal hun deuren sluiten. Nu is het aan die groep ondernemers om creatieve oplossingen te bedenken. Eén van die oplossingen is het starten van een bezorgservice. Volgens Kwalitaria liggen hier veel kansen, zeker als de concurrentie hierin achterblijft. Hier komt echter meer bij kijken dan je vooraf verwacht: ‘’Hoe kunnen je klanten een bestelling plaatsen? Hoe regel je de betalingen? En wat te doen met zaken als het bepalen van je bezorggebied en de aanschaf van benodigde materialen?’’

Communicatieve vaardigheden

Het is ten eerste belangrijk om goed te communiceren met de klant. De klant wilt het graag weten of de vestiging nog open is voor bijvoorbeeld bezorging of afhaal. Daarnaast is de inzet van communicatiematerialen van belang, hierbij kan de franchiseorganisatie vaak veel voor je betekenen. Vaak is er al materiaal beschikbaar, zowel online als offline, wat direct inzetbaar is.

Een waardevol netwerk

‘’Hoe fijn is het om in een lastige periode ervaringen te kunnen uitwisselen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten? Korte lijntjes kenmerken het netwerk van franchisenemers. Je staat snel in contact met elkaar; de perfecte manier om ideeën uit te wisselen en vragen te stellen. Wij zien bijvoorbeeld dat er suggesties en voorbeelden worden gedeeld voor hoe je ervoor kunt zorgen dat medewerkers en gasten 1,5 meter afstand houden. En dat is misschien direct wel het grootste voordeel van aangesloten zijn bij een franchiseorganisatie: het gevoel dat je het samendoet en er niet alleen voor staat. Samen zorg je ervoor dat iedereen deze periode zo goed mogelijk doorkomt.’’ Aldus Rogier Janssen, franchisemanager bij FFC, de overkoepelende organisatie van Kwalitaria.

Wegwijs in alle regels en richtlijnen

De overheid verspreid veel informatie over regels en richtlijnen, maar welke gelden nu voor jouw bedrijf en waar heb jij recht op? Grote kans dat je door alle regels en richtlijnen door de bomen het bos niet meer ziet. Een franchiseorganisatie biedt hierin ook vaak waardevolle ondersteuning. Vaak hebben ze een actueel overzicht met alle ontwikkelingen die gelden voor jouw vestiging.

Wil je meer weten over Kwalitaria? Klik dan hier voor meer informatie!

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website