“De OpbodMakelaar doet het anders!”

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

De makelaardij is een traditionele branche. Patrick Arnoldus vond het tijd voor iets nieuws en startte in 2011 met de formule De OpbodMakelaar. “Wij zijn de eerste full-service makelaar die al haar woningen per opbod verkoopt. Prijs, presentatie, promotie en service zijn onze pijlers”.

Het idee voor de nieuwe formule ontstond in 2010. De makelaardij bevond zich in een diep dal en Patrick stoorde zich eraan dat de branche niet inventief was. Hij werkte voor een veilingsite en wilde deze bij bestaande makelaars onder de aandacht brengen. “Maar zij reageerden niet enthousiast, terwijl de huizenverkopers wel open stonden voor een andere aanpak.” Daarom besloot Patrick om in januari 2011 zelf een nieuwe makelaarsformule te starten: De OpbodMakelaar.

Franchise versus Freelance
Patrick vervolgt: “Wij zijn toen van start gegaan met gerichte reclame op internet om zo onze portefeuille op en uit te bouwen. Wij zijn begonnen met een team van freelancers al merkte we snel dat dit niet werkte. Na een  jaar hebben wij de overstap gemaakt naar Franchise. Het grote voordeel van franchise is dat we met bewust gekozen zelfstandig ondernemers werken, die net die paar stappen extra zetten dan die freelance makelaar.”

Onderscheidende werkwijze
De OpbodMakelaar onderscheid zich op meerdere punten. De franchisenemers hebben bijvoorbeeld ruime openingstijden, zodat geïnteresseerden de woning ook ’s avonds of in het weekend kunnen bezichtigen en telefonisch bereikbaar zijn voor klanten. Bovendien vindt Patrick het belangrijk dat de woningen professioneel gepresenteerd worden, met pakkende verkoopteksten en professionele foto’s, film, Virtual Reality presentatie en interactieve plattegronden. Geïnteresseerden kunnen na een bezichtiging een bod uitbrengen mondeling of via onze biedingssite, het voordeel hiervan is dat dit heel transparant werkt, zowel voor de verkoper als de koper”.

Op zoek naar nieuwe franchisenemers
De OpbodMakelaar werkt inmiddels met acht franchisenemers, verspreid over Nederland, maar wil  graag verder uitbreiden. Franchisenemers hoeven niet per definitie te beschikken over een (afgeronde) makelaarsopleiding. “Ik vind het belangrijker dat ze een commercieel, creatief en ondernemend zijn, echt met klanten mee kunnen denken en kennis hebben van de woningmarkt. We ondersteunen franchisenemers bij de promotie in de regio en ze krijgen een inwerktraject welke aansluit op zijn of haar ervaring.” Daarbij kunnen de makelaars leunen op een gesmeerde backoffice en de kennis en ervaring van het hoofdkantoor maar ook van de collega’s in het land. “Zo werken wij gezamenlijk aan een nog succesvollere organisatie”.

Nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden om je aan te sluiten als franchisenemer?

Stuur dan een email met motivatie naar franchise@opbodmakelaar.nl, Er zal binnen twee werkdagen gereageerd worden.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website