De route van Hubo en Multimate richting 2020

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Hubo2

Volgens DGN Retail, de doe-het-zelf afdeling van retail-serviceorganisatie Euretco, zijn de vooruitzichten richting 2020 ‘gematigd positief’. De crisis zorgde voor wat tegenslagen, maar de markt komt weer op adem door o.a. de aantrekkende huizenmarkt en het groeiende consumentenvertrouwen. De verwachting is dat de omzetten in de dhz-branche de komende vijf jaar met 2,5% groeit. DGN Retail verwacht desondanks dat er nog een herschikking van het winkellandschap zal plaatsvinden.

“In 2020 is er nog maar ruimte voor grofweg twee richtingen”, aldus Gertjo Jansen, directeur van DGN Retail, tegenover RetailTrends. “Enerzijds is er de generalist die het van grote volumes en kleine prijzen moet hebben. Anderzijds blijft er bestaansrecht voor de specialist op de toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen.” DGN Retail ziet voor zichtzelf een rol weggelegd in de specialistische markt. Dit heeft te maken met de lokale kracht van hun ondernemers. DGN Retail wil in 2020 de helft van de markt voor zijn rekening nemen, waar zo’n € 600 miljoen in omgaat. Het marktaandeel bedraagt nu 36%.

DGN Retail exploiteert de formules Hubo en Multimate. Waar in 2014 na de overstap naar Euretco meteen een streep gezet werd door Fixet, zal Multimate in 2020 verdwijnen. “We zullen contracten respecteren, draagvlak zoeken en emotie wegnemen”, aldus Jansen. Ondanks de steun van de ondernemersadviescommissies van de twee formules, is nog niet iedereen klaar voor de wijziging.  De markt dwingt DGN Retail echter om te kiezen, stelt de directeur. “Aan de andere kant, het is nog geen 2020 en ondernemers hebben nog tijd om aan het idee te wennen.”

Lees hier het hele artikel op RetailTrends.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-banner-abn-amro-3


seasons-artclass-banner

 

Vragen? Bel ons! 055-8200 226