‘De samenwerking met Sanidirect voelt als een warm bad’

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Martijn vertelt over zijn ervaring als franchisnemer bij Sanidirect. “Enkele jaren terug sprak ik met een headhunter van een ander sanitairmerk. Die zag mijn verkoopresultaten en bood me een baan aan in de buitendienst. Ik zat daar aan tafel zo enthousiast te vertellen over de winkel waar ik in stond, dat hij begon te lachen. ‘Jij moet helemaal niet de buitendienst in. Je moet zorgen dat je franchiser wordt’, zei hij tegen mij. Dat heeft mijn ogen geopend”

De uitdaging bij Sanidirect kwam veel eerder dan Martijn voorzag. “Anderhalf jaar geleden heb ik de winkel in Duiven overgenomen, waarin ik al werkte als verkoper. Mijn baas moest stoppen vanwege persoonlijke omstandigheden. We hebben het lang met z’n allen proberen te rekken. We hadden zo’n leuk team dat we het bij elkaar wilden houden. Uiteindelijk ging het helaas niet meer”, aldus Martijn.

Toen Martijn gevraagd werd om de winkel over te nemen, hoefde hij niet te twijfelen. Die keuze was snel gemaakt. Hij zag de potentie in de winkel en hoe Sanidirect alles aanpakt. Het leek hem een vooruitstrevende organisatie.

Alles op hoog niveau

Martijn geeft aan dat de kracht van Sanidirect voelt als een steun in de rug. “Het mooie aan deze formule is dat ze veel voor je regelen. Als je hard werkt, kun je zelf je succes bepalen. Dat is wat mij heel veel sturing geeft. Ik zou er niet aan moeten denken om alles van A tot Z zelf te doen. Dan is je focus bij de verkoop weg. Ook als franchiser ben ik nog veel op de vloer aan het verkopen. Ik wil een voorbeeld zijn voor m’n team. Als ik daarnaast nog mijn gehele assortiment moet inkopen en beheren, wordt dat te veel. Ook omdat ik alles op hoog niveau wil doen”

Samenwerking met Sanidirect Nederland

Martijn geeft ook aan de inkoopvoordelen van Sanidirect duidelijk te merken. “Ik verkoop nu spullen voor de prijs waar we het bij mijn vorige werkgever voor inkochten. Samen met de 25 winkels hebben we een veel betere onderhandelingspositie. Daarnaast had het voor mij niet gewerkt als ik mijn eigen naam op de gevel had gezet. Sanidirect was al een bekende speler. Sinds de radiocampagne is die naamsbekendheid enorm gegroeid. De marketingafdeling verzorgt landelijke campagnes en boost de online zichtbaarheid. Wel hebben we zelf nog ruimte voor lokale marketinginitiatieven. De ideale combinatie!”

“De samenwerking met het hoofdkantoor voelt als een warm bad. We doen het echt samen. Ik geniet van de rol die ik nu heb en werk met een sterk team. Zo heb ik onlangs een nieuwe collega aangenomen. Hij is net begonnen met verkopen en maakt nu al een enorme ontwikkeling door. Dat is prachtig om te zien. Dan sta ik te glunderen in mijn zaak”, aldus Martijn.

Eigenwijs

“Ik ben de baas in mijn eigen winkel maar het assortiment wordt uitgekozen door Sanidirect. Als bepaalde artikelen niet verkopen, kan ik dat aanpassen. Een beetje eigenwijs zijn past hier heel goed, maar als je een echte eigenwijze donder bent, moet je zorgen dat je eigen baas wordt. Bij mij past dit juist heel goed. Het is een zakelijke overeenkomst met Sanidirect, maar ik voel me daar heel vertrouwd bij en ben geen rare dingen tegengekomen. Geen addertjes onder het gras dus”, aldus Martijn.

Ontvang gratis meer franchise informatie over Sanidirect!

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.