De tijd om vooruit te kijken is aangebroken

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

De onzekere fase van ondernemers van Primera is volgens Gert van Doorn, algemeen directeur, zo goed als voorbij. ‘’We zitten in een uitdagende situatie, maar we hebben het onder controle. We schakelen nu dan ook over naar veiligheid waar het moet en ondernemen waar het kan.’’

‘’Nog voor de eerste belangrijke persconferentie hebben we binnen vier dagen al onze 519 ondernemers persoonlijk benaderd. Er is veel op ons afgekomen en door snel en zorgvuldig te communiceren over onze aanpak in de verschillende scenario’s konden we iedereen geruststellen. Er is simpelweg geen draaiboek voor een noodsituatie als deze.’’ Aldus Gert van Doorn.

Het hoofdkantoor van Primera heeft voor twee jaar geleden al fors geïnvesteerd in werken op afstand, hierdoor kan het hele team tijdens deze intelligente lockdown gemakkelijk vanuit huis werken.

Weer open

Ondertussen mogen de vestigingen weer open. “We hebben dagelijks veel contact met ondernemers om hen te helpen, ondersteunen en gerust te stellen. We mogen open en dat is het mooiste wat er is. Daarmee is een last van onze schouders gevallen.” Aldus Gert van Doorn.

Met winkels van gemiddeld 100 tot 150 vierkante meter zijn op de winkelvloer veel maatregelen vereist om consumenten op een veilige manier te ontvangen. Het team van Primera faciliteert diverse materialen om winkelplezier te behouden en veiligheid te waarborgen voor klant en medewerker.

Omzetstijging productgroepen

Dankzij de intelligente lockdown ziet Primera de vraag naar bepaalde productgroepen explosief stijgen, zo worden er in deze periode meer kantoorartikelen en wenskaarten verkocht in de filialen. Ook wordt er meer tabak verkocht en zijn tijdschriften erg populair.

‘’Iedereen die thuiswerkt heeft nu andere producten nodig. Het hamstergedrag is afgevlakt, maar er zijn productgroepen die nog steeds goed verkopen. Een paar jaar geleden hebben we ons afgevraagd wat de toekomst van wenskaarten is, omdat we een daling zagen in de populariteit. Je kunt via internet makkelijk een kaart versturen, maar ook de komst van sociale media hebben hiermee te maken. Maar wij geloofden in de kracht van wenskaarten als een klein cadeautje en we hebben jaar op jaar groei weten te realiseren. Wat er nu gebeurt, is echter extreem. Gemiddeld verkopen we 40 tot 50 procent meer wenskaarten ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Blijkbaar is dit tóch waardevoller dan een appje sturen.’’ Aldus Gert van Doorn.

Wil je meer weten over Primera? Klik dan hier voor meer informatie!

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website