Detail Management Groep & Werk Aan De Winkel: Samenwerking voor een sterkere positie

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Detail Management Groep (DMG) en Werk aan de Winkel (WADW) slaan de handen ineen. Frank van der Linden van DMG en Erwin van de Belt van WADW vinden dat de ondernemingen qua cultuur en marktbenadering goed bij elkaar passen. “Met deze samenwerking wordt een sterkere positie voor de aangesloten speciaalzaken en ‘economy of scale’ beoogd”, aldus van der Linden en van de Belt. De nieuwe formatie gaat zich bezig houden met het vergroten van het onderscheidend vermogen en de effectiviteit van de aangesloten leden doormiddel van o.a. conceptontwikkeling en aanscherpen van de positionering.

Onder DMG vallen de franchiseformules Deco Home en Verf & Wand. DMG is marktleider in het segment Verf en Behangspeciaalzaken. In totaal zijn er 170 aangesloten franchisenemers. Werk aan de Winkel in Badhoevedorp heeft de formule Woonprofessionals met 26 woninginrichters.

Harry Zoon en Wim Groenendal, DMG eigenaren, en de DMG-organisatie zijn zeer thuis in de verfmarkt en kennen de weg in producten en distributiestructuren. Zij gaan hun kennis gebruiken om WADW de komende jaren te ondersteunen als gemeenschappelijke organisatie achter Woonprofessionals, Verf en Wand en Deco Home.

WADW is sterk op het gebied van ICT en Social Media en kan hiermee kennis en ondersteuning bieden aan Verf en Wand en Deco Home. WADW is daarnaast ook sterk in Productmanagement als het gaat om woninginrichting. Hiervan kan DMG profiteren, want die productgroepen zijn tegenwoordig al goed voor 50% van DMG’s omzet.

De franchiseformules Deco Home, Verf & Wand en Woonprofessionals blijven zelfstandig opereren, maar zullen binnenkort worden ondersteund door één centrale organisatie. Het management van de formules wordt gehandhaafd zoals deze is.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class