Die mix van Clicks & Bricks is niet niks!

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Volgende week donderdag (22 maart 2018) vindt in Hotel New York te Rotterdam voor de 7e maal in successie de ‘FranchiseFormules Netwerkmiddag’ plaats. De Netwerkmiddag wordt georganiseerd als er innovatieve of anderszins interessante ontwikkelingen zijn binnen de franchisebranche.

Het centrale thema van de editie van dit jaar is:

eCommerce binnen franchiseformules: Die mix van clicks en bricks is niet niks…”

Jan-Piet Broersma van FranchiseFormules.nl: “Met name voor bedrijven die als franchiseformule opereren in de markt liggen er binnen eCommerce mooie kansen om zich te onderscheiden van de directe concurrentie in de markt. Door de vele schaalvoordelen die het businessmodel Franchise vanzelfsprekend met zich meebrengt, hoeven franchisenemers bijvoorbeeld niet zelf te investeren in de opzet van een online verkoopsysteem en men kan belangrijke kostenposten delen op het gebied van online marketing en social media inzet.

Om een optimale (winstgevende en transparante) samenwerking met franchisenemers mogelijk te maken zullen wel hele goede afspraken gemaakt moeten worden tussen de franchisegever en -nemer. Dit doet vooral opgeld op gebied van online verkoop. Maar ook met betrekking tot bijvoorbeeld de leveringswijze van produkten, de inzet van marketingactiviteiten en de social media strategie zullen nauwe afspraken gemaakt én opgevolgd moeten worden. Bovendien zal er doorlopende afstemming moeten plaatsvinden over de wijze waarop vertegenwoordigers van de formule reageren op toekomstige (technologische) ontwikkelingen.

Hoewel de meeste franchisegevers en -nemers inzien dat online verkoop van groot belang is voor de totale omzet, ontstaat er dikwijls discussie tussen franchisegever en -nemer over de wijze waarop de formule dit idealiter zou moeten inrichten. Grootste knelpunt daarbij is logischerwijs de verdeling van de kosten en opbrengsten. Ook beschouwen veel formules de verschillende kanalen die worden ingezet om eindklanten te bereiken (social media, online – / offline marketing, fysieke winkel, verkooppunt, afhaalpunt, bezorgservice of shop-in-shop) ten onrechte vaak nog als gescheiden kanalen.

De 7e FranchiseFormules Netwerkmiddag gaat over de uitdagingen die u als franchisegever tegenkomt bij het inrichten van eCommerce activiteiten. En we gaan praten over de specifieke elementen van de onderlinge samenwerking op dit vlak met uw franchisenemers.”

Programma

Mr. Jeff ‘t Hart van AG Hart Advocaten & Adviseurs heeft de laatste jaren veel ervaring opgedaan met het centrale thema bij de uitvoering van zijn juridische werkzaamheden voor een aantal grote formuleklanten. Vanuit een vooral praktische invalshoek zal hij zijn ervaringen met eCommerce tijdens de middag met u delen en een aantal “Do’s and Don’ts” tegen het voetlicht houden.

Dhr. André ten Wolde, de franchisegever van Domino’s Pizza, zal zijn visie en formulespecifieke ervaringen op het gebied van eCommerce aan u komen presenteren.

Dr. Evelien Croonen heeft vanuit haar wetenschappelijke functie bij de Rijksuniversiteit Groningen uitgebreid onderzoek gedaan naar de eCommerce activiteiten van Nederlandse franchiseformules. In haar presentatie tijdens de Netwerkmiddag zal ze nader ingaan op de gevonden resultaten en met u bespreken wat we daarvan kunnen leren.

Inschrijven

Deelname aan de 7e FranchiseFormules Netwerkmiddag op Donderdag 22 Maart 2018 a.s. is uitsluitend voor franchisegevers en/of personen werkzaam binnen het management van een franchiseformule. De kosten voor deelname aan de Netwerkmiddag bedragen € 145,- excl. BTW per persoon. Cliënten van FranchiseFormules.NL en De Nationale Franchise Gids komen in aanmerking voor
€ 50,- korting per persoon.

Klik hier om in te schrijven

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3