Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Domino’s blijft groeien en dat biedt volop kansen

Als we hunkeren naar iets lekkers, dan willen we het hier en nu hebben. Dat heeft pizzaformule Domino’s heel goed begrepen. Daar vind je alles om je cravings te stillen. Eten afhalen of laten bezorgen is nog altijd een groeimarkt. Zo opent Domino’s jaarlijks 20 tot 25 nieuwe vestigingen. Een mooie kans voor nieuwe franchisenemers.

Zoals de behoefte van de consument aan razendsnel, knettervers en loeiheet eten nauwelijks te stillen lijkt, zo lijkt ook de groei van Domino’s onstuitbaar. “We hebben nu 377 vestigingen in Nederland, en willen op termijn door naar rond de 600 vestigingen”, vertelt development directeur Arjan Verwer. “Daarom staan we altijd open voor nieuwe franchisepartners.”

Op de brommer begonnen

Een deel van de nieuwe vestigingen wordt overigens gerund door mensen die al bij Domino’s werkzaam waren. Het bedrijf biedt volop kansen voor professionele groei, en wie er eenmaal werkt, voelt zich er veelal goed thuis. “Echte Domino’s werknemers noemen we Dominoids”, lacht Verwer. “Ik ben 27 jaar geleden ook op de brommer begonnen, en datzelfde geldt voor onze ceo Misja Vroom. Dat zegt alles over onze cultuur. We werken met jonge mensen die gedreven zijn om er iets van te maken. Zij krijgen alle kansen om een vestiging op te starten. We zijn hongerig naar meer en zorgen dat we de beste zijn.”

Nieuwe vestigingen worden deels geopend in grotere steden. Zo liggen er bijvoorbeeld kansen in de grote steden. Verwer: “Maar we groeien ook flink in kleinere gebieden, waar de huren wat schappelijker zijn en de concurrentie minder. Een deel van de groei bereiken we ook door bestaande verzorgingsgebieden efficiënter te maken, waardoor we sneller bij de klant kunnen zijn.”

Stoepje vegen

Een succesvolle franchisepartner bij Domino’s heeft een echte ondernemersmentaliteit en is gedreven om er met een jong team een succes van te maken. “En je moet als ondernemer lokaal aanwezig zijn, zorgen dat veel mensen je kennen. Dat begint er mee dat je bijvoorbeeld elke ochtend je stoepje veegt en een praatje maakt met de voorbijgangers. Je zorgt er voor dat de gemeenschap je kent, bijvoorbeeld door een partnership aangaan met sportverenigingen.” Als lokale ondernemer ben je zo het beste uithangbord voor de wereldwijde naamsbekendheid die Domino’s heeft opgebouwd.

Bij Domino’s noemen ze het franchisepartners, geen franchisenemers. Dat weerspiegelt de manier waarop de formule en de ondernemers samenwerken. “Als je een Domino’s vestiging opent, krijg je ondersteuning op elk denkbaar gebied en een uitgebreide training”, vertelt development directeur Arjan Verwer. “Zodat jij er met je team voor kunt zorgen dat die heerlijke pizza razendsnel bij de klant komt.”

Ontvang gratis meer informatie over Domino’s Pizza

"*" geeft vereiste velden aan

Aanhef

Meer informatie over franchisen bij

Domino’s Pizza