Domino’s introduceert nieuw bestelsysteem via Facebook

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

De van oorsprong Amerikaanse franchiseformule Domino’s gaat een nieuwe manier van bestellen introduceren. De pizzaformule gaat binnenkort beginnen met het opnemen van orders via de chat op Facebook. Dit gaan ze doen volgens een geheel geautomatiseerd systeem.

Om het gesprek met Domino’s te beginnen op Facebook, moet de klant een emoji van een pizza sturen. Waarna een automatische bot het gesprek met de klant aangaat. Hierbij kan de klant elke pizza bestellen, maar de klant kan ook een oude order herhalen. Ten slotte kan je aan de bot vragen hoe ver de bestelling al is.

Chief digital officer Dennis Maloney van Domino’s geeft een toelichting: ‘We weten dat consumenten heel veel via messaging met elkaar communiceren, dus wisten we dat we die mogelijkheid moesten toevoegen voor bestellingen’

Het bedrijf ,met alleen in Nederland al 161 franchisenemers, wordt wel vaker als innovatief gezien. Domino’s was één van de eerste bedrijven waarbij bestellingen via de Apple Watch gedaan konden worden. Ook was het in Nederland vanaf afgelopen zomer mogelijk om bestellingen per SMS te plaatsen. Dit werd gedaan nadat het in Amerika en Australië al geïntroduceerd was.

Bent u geïnteresseerd in deze formule? Klik dan hier voor meer informatie.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class