Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Domino’s pioniert met goedgekeurde Science Based Targets voor 2050

Domino’s Pizza Enterprises Ltd (Domino’s), het moederbedrijf van Domino’s Nederland, heeft een primeur als eerste restaurantketen (QSR) ter wereld met goedgekeurde Science Based Targets. Deze doelstellingen zijn gebaseerd op het innovatieve Science Based Target-initiatief (FLAG), gericht op bos, landbouw en landgebruik.

Focus op Kaas: grootste impact

Voordat Domino’s haar stappenplan ontwikkelde om de CO2-voetafdruk te verkleinen, onderzocht het bedrijf haar eigen uitstoot en die van de toeleveringsketen. Hieruit bleek dat bijna 40% van de uitstoot afkomstig was van zuivel en vooral kaas. Domino’s heeft daarom het Domino’s Dairy Initiative (DDI) gelanceerd, een samenwerking met de zuivelindustrie om de uitstoot bij de productie van kaas voor pizza’s te verminderen, met aandacht voor dierenwelzijn en milieu. In juni werd het DDI officieel afgetrapt met belangrijke partners in kaas, en gezamenlijk werken ze nu aan een roadmap.

Verdere duurzaamheidsinspanningen

Naast het terugdringen van de milieu-impact van zuivel, heeft Domino’s zich gecommitteerd aan het verminderen van de uitstoot van broeikasgassen met 65% per verkocht product in 2030 ten opzichte van 2020. Domino’s zet ook in op het vergroten van het gebruik van elektrische voertuigen in de toeleveringsketen en de bezorgvloot, evenals de transitie van gasovens naar elektrische ovens.

Ambitie voor duurzaamheid

André ten Wolde, CEO van Domino’s Pizza Enterprises Europe, benadrukt de ambitie om het duurzaamste bezorgrestaurant te worden, gebaseerd op objectief, wetenschappelijk onderzoek. Ze willen niet alleen betaalbare en kwalitatieve maaltijden bieden, maar ook geen schade toebrengen aan de planeet. Met duidelijke doelen voor ogen kunnen ze nu gestructureerd werken aan deze ambitie.

Samenwerking en validatie

Het validatieproces omvatte een rigoureus onderzoek en beoordeling van Domino’s emissiereductiedoelstellingen, om ervoor te zorgen dat ze voldoende ambitieus zijn en in lijn met de noodzakelijke maatregelen om klimaatverandering tegen te gaan. Domino’s heeft nauw samengewerkt met internationale klimaatdeskundigen om de doelen en route van het bedrijf vast te stellen en te valideren, waarbij de hele waardeketen, inclusief bedrijfsactiviteiten, franchisenemers en partners in de toeleveringsketen, werd geanalyseerd.

Op weg naar een Duurzame toekomst

Marika Stegmeijer, Chief Environment, Social and Governance (ESG) Officer, geeft aan dat Domino’s zich richt op drie delen in het bedrijf die de grootste impact hebben op het klimaat: hun winkels en activiteiten, het voedsel dat ze serveren, en de manier waarop dit voedsel wordt geproduceerd. Ze hebben specifieke doelen gesteld voor elk van deze gebieden die ze tegen 2030 willen bereiken.

 

 

Ontvang gratis meer informatie over Domino’s Pizza

"*" geeft vereiste velden aan

Aanhef

Meer informatie over franchisen bij

Domino’s Pizza

×