Doppio Espresso Nobelstraat ontvangt ‘Duurzaam Gastvrij!’ vignet

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

doppio duurzaamheidfoto

Het vignet Duurzaam Gastvrij! werd maandag 10 februari 2014 uitgereikt. Met de hoogste score had ondernemer Peter Braakman van Doppio Espresso Nobelstraat de eer het eerste vignet van Koninklijke Horeca Nederland & Gemeente Utrecht in ontvangst te nemen.

Doppio Espresso is een succesvolle espressobarketen die de afgelopen jaren een sterke groei doormaakt.  Doppio Espresso heeft sterke kernwaarden waaraan beslissingen worden afgewogen en producten worden getoetst. Een van die kernwaarden is duurzaamheid. Groene stroom, LED verlichting en het inkopen van zoveel mogelijk eerlijke producten,  zijn volgens Doppio Espresso logische keuzes die je als organisatie meeneemt in elke beslissing die er wordt gemaakt.

Het Duurzaam Gastvrij! vignet is een initiatief van de afdeling Koninklijke Horeca Nederland (KHN) Utrecht in samenwerking met de Gemeente Utrecht. Het doel is de bewustwording binnen de horecabranche te bevorderen  betreffende de voordelen van duurzaam ondernemen en daarnaast horecaondernemers bewust te maken van het feit dat duurzaam ondernemen vooral ook economisch gezien erg interessant kan zijn.

Peter Braakman is erg blij met het vignet. “Het is leuk om te zien dat het bewust bezig zijn met duurzaamheid, zoals het inzetten van LEDverlichting, gebruik van groene stroom, maar ook lokaal inkopen van producten en gebruikmaken van recyclebare bekers, wordt beloond. Doordat ik goed inzicht heb in mijn elektra-, gas- en waterverbruik en afvalstromen wist ik waar ik kon besparen. Zo heb ik bewuste beslissingen genomen over hoe slim te investeren en zo te ‘vergroenen’ en verdienen.”

Duurzaamheid gaat volgens Doppio Espresso verder; duurzaamheid betekent bij Doppio Espresso niet sturen op keurmerken en logo’s maar keuzes maken die voor gast, ondernemer en andere stakeholders op de lange termijn beter zijn. “Wij zien duurzaamheid als een boeiende reis die nooit haar bestemming bereikt. Continu streven wij naar innovatie en verbetering, met soms bijzonder leuke details als gevolg.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class