Douglas groeit dankzij Duitse thuismarkt en internationale stores

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

In het fiscale jaar 2014-2015 is de groeistrategie van Parfumerie Douglas succesvol gebleken; de franchiseformule heeft een omzet behaald van ongeveer 2,6 miljard euro. Daarmee is Douglas met zo’n 5% gegroeid. Deze groei is te danken aan de Duitse thuismarkt en de internationale stores. Deze internationale stores genereren nu 1,4 miljard euro van de totale omzet. Ook de omzet van de Online Shop is aanzienlijk gestegen. Deze bedraagt 10% van de omzet.

Dr. Henning Kreke, CEO van de Douglas Group zegt: “We zijn erg blij met de manier waarop ons bedrijf zich het afgelopen fiscale jaar heeft ontwikkeld. Het is een belangrijk jaar geweest en zeker niet alleen dankzij de goede resultaten. Douglas is een sterk bedrijf, maar het kan nóg beter. We hebben concrete ideeën voor verdere groei welke we nu gaan implementeren. Onze nieuwe aandeelhouder CVC is de geschikte partner voor deze uitdaging.”

Douglas wil het merk laten groeien door een nog grotere klantgerichtheid en klanttevredenheid. Daarnaast willen ze ook investeren in de belangrijke groeifactoren en de kennis en motivatie van het personeel vergroten. Het doel hiervan is een nog sterkere organisatie te creëren die consumenten inspireert door middel van een unieke winkelbeleving.

We gaan vol vertrouwen de sint- en kerstperiode in”, aldus Dr. Henning Kreke. De feestmaand december zal een eerste belangrijke bijdrage gaan leveren aan de groei. Douglas verwacht te profiteren van het aantrekkende consumentenvertrouwen in Europa. Douglas zet dit jaar vooral in op sterke exclusieve merken.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3