Drogisterijformules DA en D.I.O. gaan samen verder

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

DA Drogist

Het samengaan van FACO/D.I.O.-drogisterijen met NDS/Mosadex Groep is een feit. De gekoesterde wens van de zelfstandige drogisten gaat hiermee in vervulling.

Vandaag heeft de ACM laten weten positief te besluiten, over de voorgenomen concentratie van Holland Pharma en FACO/D.I.O. Dit betekent dat DA– en D.I.O.-drogisterijen nu een collectief kunnen vormen. Dat is niet alleen goed nieuws voor de zelfstandige drogisten, maar ook voor de consument.

In december 2015 maakte DA een doorstart onder de Nederlandse Drogisterij Service (NDS). Vlak daarna maakten NDS en FACO bekend de samenwerking tussen DA en D.I.O. te onderzoeken. Samen hebben de formules 435 formuledeelnemers en ruim 100 groothandelsklanten. Voornemen is het gecombineerde bedrijf onder leiding te stellen van Jos Jongstra, momenteel algemeen directeur van FACO/D.I.O.

De DA- en D.I.O.-ondernemers bevinden zich bij de Mosadex-familie in een groeizame omgeving. Mosadex staat voor de openbare, zelfstandige apotheker in Nederland. Met meer dan 730 aangesloten zelfstandige apotheken, 430 service apotheken, 230 zorginstellingen en 400 drogisterijen bedienen zij dagelijks meer dan 11 miljoen (zorg-)consumenten in Nederland. Voor deze moedermaatschappij is de retailmarkt een sterke strategische asset.

Ludwig Castelijns, bestuurder Mosadex Groep: “Wij kunnen met ons netwerk de DA- en D.I.O.-formules sterk onderscheidend maken op gebied van gezondheid en zorg. Mosadex Groep gelooft in die kruisbestuiving.” Cor Zwaan, bestuurder FACO: “De kennis en expertise die DA- en D.I.O.-drogisterijen meebrengen, vormen samengebundeld een uiterst krachtige partij in deze boeiende markt.” Jos Jongstra, algemeen directeur D.I.O.: “Ik ben erg blij dat we nu een lang gekoesterde wens gaan waarmaken. In nauwe samenwerking met de ondernemers gaan we het beste uit DA en D.I.O. halen. Goed nieuws voor de ondernemers, het personeel en de leveranciers. Maar vooral voor de consument.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


skyscraper-banner-website
franchise-season-art-class