Dunkin’ Donuts verder als Dunkin’

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Fastfoodketen Dunkin’ Donuts zal zijn naam veranderen in enkel Dunkin’. De naamsverandering leidt de nieuwe strategie van de keten in. Met deze nieuwe naam en nieuwe strategie hoopt Dunkin’ zo in te spelen op de behoeftes van de consumenten. Koffie en dranken vormt nu een onderdeel van de omzet ter grootte van zestig procent, vanaf volgend jaar zal hier dan ook de focus op komen te liggen. Met het weghalen van het woord donuts in de naam hoopt het merk te laten zien dat zij meer leveren dan alleen zoetigheid. Het plan van de naamsverandering lag er vorig jaar al.
“Onze nieuwe branding is een van de vele dingen die we doen als onderdeel van onze blauwdruk voor groei om de ervaring van Dunkin’ voor onze klanten te moderniseren”, aldus Dunkin’ Brands-ceo David Hoffmann.

De verandering van de naam naar enkel Dunkin’ betekent niet dat er geen donuts meer verkocht zullen worden. Jaarlijks verkoopt het merk 2,9 miljard donuts. Alle vestigingen zullen verplicht blijven om de populaire types donuts te verkopen, naast lokale favorieten. De nieuwe naam met de bekende kleur en het bekende lettertype, verschijnt begin volgend jaar op alle verpakkingen en kanalen van Dunkin’. Op de Europese winkels zal het oude logo nog te zien zijn, deze worden als laatste vervangen.

4 Openingen Dunkin’ in Nederland

Dunkin’ opent deze maand vier vestigingen in Utrecht, Amstelveen, Roermond en Den Haag.

Na het succes van de vestiging op Amsterdam Centraal, breidt Dunkin’ de samenwerking met de Nederlandse Spoorwegen uit met een nieuwe vestiging op het Centraal station van Utrecht. Deze vestiging zal op zes oktober open gaan. Ook komt er een vestiging in het winkelcentrum “Stadshart Amstelveen”, één in de Designer Outlet van Roermond en komt er een vestiging op het Spui in Den Haag.

De eerste 100 klanten zullen bij elk van deze openingen een jaar gratis donuts krijgen om de opening te vieren.

Over Dunkin’ Donuts

Dunkin’ Donuts werd opgericht in 1950 het is één van de meest wereldberoemde Coffee and Backed merken. De formule telt meer dan 12.200 winkels in 45 landen wereldwijd. Europa telt 240 Dunkin’ Donuts winkels die zijn gevestigd in Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Oostenrijk, Georgië, IJsland, Luxemburg, Polen, Rusland, Spanje, Zweden, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en nu dus ook in Nederland.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3