E-commerce Blokker Holding in apart bedrijf

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

De e-commerceactiviteiten van Blokker Holding, onder andere bekend van franchiseformules als Blokker en Intertoys, worden binnenkort ondergebracht in een nieuw bedrijf genaamd Nextail. Dit bedrijf moet de innovatietak van de retailer worden.

Online blijven de formules gescheiden, maar achter de schermen wordt alles geharmoniseerd. Bij Nextail worden alle online ontwikkelingen van de webshops en de aanverwante online marketing en sales activiteiten ondergebracht. Vanuit iedere formule blijven online formule managers waken over de online positionering zodat het online assortiment aan blijft sluiten bij het fysieke netwerk. Daarnaast gaat Blokker Holding fors investeren in de fysieke winkels.

‘’We doen 79 miljoen euro omzet online, dat is niet slecht, maar nog te klein in vergelijking met onze retailomzet. Anders gezegd: we zijn een eredivisiespeler, maar we willen Champions League. De vraag was: gaan we elk merk individueel groot maken, of gaan we krachten bundelen? Je hebt er alleen maar baat bij als we allemaal hetzelfde technische platform gebruiken. Dat wordt IBM WCS,’’ aldus directeur omnichannel Antoine Brouwer tegen Emerce.

Blokker Holding streeft er naar om in 2017 driehonderd miljoen euro omzet via onlineverkopen te realiseren. Brouwer acht dit mogelijk. ‘’Wat wij gaan doen is geen rocket science. Online groeit, omnichannel groeit en we hebben sterke merken. We hebben online een veel groter aanbod dan in de winkels. Dat alleen al maakt deze propositie waardevol.’’

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.