Een interview met de oprichter van SushiPoint

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

De Nationale Franchise Gids sprak met Hajo Bertrand, oprichter en franchisegever bij SushiPoint heeft onlangs zijn 29e vestiging mogen openen in Harderwijk. 15 daarvan zijn in het beheer van franchisenemers.

Het begin van SushiPoint

In 2010 opende de eerste vestiging van SushiPoint. Bertrand merkte hoe enthousiast men over dit concept was en wou dit succes dan ook graag delen, waarna er al snel een tweede vestiging volgde.

Bertrand heeft voor meerdere formules in de foodindustrie gewerkt en weet als geen ander hoe het is om in de schoenen te staan van een franchisenemer. Hij begon namelijk zelf ooit als scooterbezorger bij een pizza & pasta formule. Hier groeide hij door en schopte het uiteindelijk tot franchisenemer.

Later werden de zeven vestigingen onder zijn beheer omgetoverd tot Domino’s Pizza. Echter, was Bertrand erg ondernemend en had hij te veel ambities om het hierbij te laten. Zo ontstond SushiPoint.

Waarom SushiPoint?

“Wat SushiPoint uniek maakt is dat wij de omgeving gelukkig willen maken. Natuurlijk moet de klant gelukkig zijn, maar ook de medewerkers en leveranciers moeten gelukkig zijn”, vertelt Bertrand. Bertrand wil dit bereiken door te doen wat hij belooft en afspraken na te komen.

Waarborgen van kwaliteit

“Er moet tijd en aandacht geschonken worden aan het product en de service om de kwaliteit te waarborgen.” De kwaliteit wordt dan ook regelmatig gecontroleerd. De opvolging hiervan is erg modern; SushiPoint gebruikt een app, dat werkt als een soort ‘Tinder’ en fungeert als een checklist voor de vestigingen. Ook trainingen zijn van onschatbare waarde voor SushiPoint en de franchiseformule gaat hierin ver door zowel interne- als externe trainingen in te zetten.

De toekomst van SushiPoint

De 30e vestiging van SushiPoint is alweer in zicht en als het aan Bertrand ligt, zal de groei door blijven gaan. Wel vind hij het belangrijk dat het groeien gedegen gebeurt en dat de kwaliteit gewaarborgd blijft tijdens de groei. Afgelopen jaar zijn er minder vestigingen geopend, om meer te focussen op de back-office en structuur binnen het bedrijf. Nu dit is uitgestippeld, is SushiPoint weer klaar om verder te groeien. Het doel is om dit voort te zetten met 5 á 7 vestigingen per jaar.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-tubz-europe

franchise-season-art-class