Één miljard keer pinnen

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

De supermarktbranche wil het record van één miljard pinbetalingen in een jaar tijd bereiken. Met de actie ‘Keihard voor 1 miljard’, een initiatief van het Centraal Bureau Levensmiddelen, willen supermarkten het aantal betalingen voor Kerst bereiken. “Hoe minder geld er in omloop is, hoe beter”, aldus CBL-directeur Ren Roorda. “Pinnen is veiliger voor klanten en medewerkers , maar ook handig, snel en efficiënt.”

Cadeautjes

Diverse individuele supermarkten bieden pinnende klanten leuke cadeautjes aan in ruil voor hun pinbetaling. Betaaldienst Maestro ondersteunt de campagne met een donatie aan het Wereldvoedselprogramma van de Verenigde Naties. Het aantal pintransacties steeg al fors de afgelopen jaren. In 2012 waren dit er 933, een verdubbeling van het aantal van 2005.

Minder goed gevoel

Uit een onderzoek dat De Nederlandsche Bank liet uitvoeren bleek dat pinnen de klanten een minder goed gevoel geeft dan contant betalen. Contant betalen brengt positieve emoties als lust, verlangen en vertrouwen met zich mee. Betalen met de pinpas roept gevoelens van angst, boosheid en gevaar op, volgens De Nederlandsche Bank.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class