Vandaag deelt Domino’s Pizza Nederland haar trendreport van de meest actuele ontwikkelingen en trends voor 2022. In dit trendreport vermeldt Domino’s Pizza het eerste fastfood restaurant in Nederland te zijn dat sinds deze maand gebruik maakt van Nutri-Score. Hierbij wil de franchiseformule de consumenten helpen bij het maken van een bewuste keuze. Zowel in de winkels als online wordt duidelijk onder welk Nutri-Score label het gerecht valt. Het label met een (A) is de meeste verantwoorde keuze binnen de categorie. De producten die een label (E) hebben zijn het minst gunstigst.
“Wij realiseren ons dat pizza nooit echt gezond zal worden, maar er vallen wel genoeg bewuste(re) keuzes te maken. We willen consumenten helpen om binnen een gevarieerd menu, met voor ieder wat wils een keuze te kunnen maken. Nutri Score helpt daarbij. We hechten er veel waarde aan om consumenten hier zo goed mogelijk in begeleiden”, aldus Marianne Kemps communicatie manager Domino’s Pizza.
“Naast de introductie van Nutri Score, is er ook hard gewerkt aan verwijderen van toegevoegde kleur-smaakstoffen en conserveringsmiddelen. Onder de noemer ‘clean up the menu’ is inmiddels meer dan 85% van ons menu al clean. Ons streven is dat dit 100% is aan het einde van 2022”, aldus Marianne.
Trendrapport 2022
Het trendreport is samengesteld met daarin de belangrijkste ontwikkelingen en focuspunten voor 2022. Hierbij gaat het niet alleen om Nutri-Score, maar in het trendreport zijn er ook artikelen te lezen met innovatie chef Tyla Robinson over haar werk bij Domino’s Pizza.
[box]Ontvang gratis meer franchise informatie over Domino’s Pizza![/box]
Oeps! We konden je formulier niet vinden.