Eigen operationeel manager voor AH-franchisenemers

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Albert Heijn conflict

Albert Heijn gaat het beleid omtrent begeleiding van franchisenemers wijzigen. Voorheen was de operationeel manager regionaal ingedeeld en was er geen onderscheid tussen filialen en vestingen. In het nieuwe beleid worden franchisenemers ondersteund door operationeel managers die zich alleen op franchisevestigingen richten. De organisatorische wijzing komt voort uit de ontevredenheid van de franchisenemers die vonden dat de operationeel manager te weinig langskwam. Zij gaven meer de voorkeur aan filialen, die in directe verbinding staan met de wijzingen van het hoofdkantoor.

Albert Heijn laat in een reactie aan Distrifood weten dat het idee inderdaad ontstond tijdens gesprekken met ondernemers en het bestuur van de Vereniging van Albert Heijn Franchisenemers. ‘We willen samen met ondernemers onze sterke uitgangspositie behouden en verder uitbouwen. Onze nieuwe manier van samenwerken zal ertoe bijdragen dat we voor onze klanten de beste winkel in de buurt neerzetten. Franchisenemers hebben nu één aanspreekpunt. Dit komt de transparantie en effectieve samenwerking ten goede. De franchise-OM werkt op zijn beurt nauw samen met onze accountmanagers en bedrijfsadviseurs Franchise. Zij ondersteunen onder meer bij financiering, opvolging en groei van de onderneming. De franchise-OM heeft gemiddeld 45 winkels in zijn portefeuille en is toegewijd aan zijn ondernemers.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.