ElectronicPartner doet online mee

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Electronic Partner
Franchiseketen ElectronicPartner legt de focus op het ‘zero moment of truth’, het allereerste contactmoment met het product.

Waar de consument eerder naar een elektronicawinkel ging als hij een nieuw apparaat nodig had, gaat hij nu eerst op het internet speuren naar aanbieders van dergelijke producten. “Als je daar niet bent, word je helemaal niet meer door de consument gevonden”, volgens algemeen directeur Evert Meeuwissen. De franchiseorganisatie ondersteunt haar franchisenemers ondertussen al een jaar met een webshop, waar ook een mobiele versie van beschikbaar is voor de groeiende groep mobiele consumenten. Via de webshop kan de consument gebruikmaken van ‘click & collect’, dat wil zeggen online bestellen en de bestelling in een nabije franchisevestiging ophalen, en in geval van levering kan de consument ook aangeven op welke verdieping de bestelling bezorgd moet worden. Toch speelt ElectronicPartner met de webshop voor franchisenemers, die maandelijks 80.000 unieke bezoekers ontvangt, pas sinds een halfjaar echt mee op het gebied van e-retailing. “Het kan altijd meer, beter of sneller, maar we zien dat de cijfers van online verkopen heel hard stijgen”.

dinsdag 14 mei 2013.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.