Etos naar België dankzij fusie moederbedrijf

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

De Nederlandse drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf Ahold. Het Nederlandse Ahold fuseert met het Belgische Delhaize. De producten van Etos kunnen hierdoor verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Etos telt in Nederland ruim 500 winkels, een groot gedeelte hiervan zijn naast een Albert Heijn te vinden. Dankzij de fusie van Ahold en Delhaize zijn er nu heel wat supermarkten bijgekomen die geen drogisterij hebben. Etos kan hierdoor haar eigen merken verkopen in het buitenland. Een aantal producten van het eigen merk werd al verkocht in het buitenland. In Amerika zijn al producten van Etos te vinden in de supermarkt en ook in Tsjechië zullen de producten aangeboden worden.

Etos profiteert flink van Ahold-Delhaize, waardoor het lagere prijzen kan afdwingen bij leveranciers als Unilever en Procter & Gamble, en dus hogere marges heeft. Volgens Etos-CEO Jan Derek Groenendaal kan de omzet bij Etos, die volgens hem momenteel rond 500 miljoen euro draait, de komende jaren dan nog fors groeien. “Bij Etos draaide het van oudsher om kwaliteit en kennis”, zegt Groenendaal aan De Telegraaf. “Een van de eerste dingen die we besloten was de terugkeer van oude logo.”

Het aanbieden van goede producten is daarbij zeer belangrijk, maar volgens Groenendaal wordt het geven van goed advies steeds belangrijker. “Dat is echt toegevoegde waarde. Daarom trainen we ons personeel en zorgen we er voor dat ons winkelpersoneel vooral gericht op de klanten kan zijn, door ze bijvoorbeeld te ontlasten van administratieve taken.” aldus Groenendaal aan De Telegraaf.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website