Europese marktleider neemt Apeldoornse franchiseformule over

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

11teamsports, Europese marktleider in de voetbal en teamsport branche, neem franchiseformule 100% Football over. De overname is bekendgemaakt door Walter van den Belt, oprichter van de Apeldoornse formule. De onzekere toekomst van het bedrijf zou de reden zijn geweest voor de overname.

Walter van den Belt begon in 1988 lokaal met ‘Sportshop Walter van den Belt’. Later ging de winkel verder onder de naam 100% Voetbal. In deze fase is het bedrijf uitgebouwd tot een franchiseformule. Toen de formule ook internationaal ging opereren is de naam veranderd in 100% Football.

Deze uitbreiding was echter niet genoeg om te concurreren met de ontwikkelingen van grote internationale merken in de branche. 100% Football had op zijn hoogtepunt 25 vestigingen. Momenteel zijn er nog acht in Nederland en één in België actief.

Toekomstbeeld

11teamsports wil met de overname de toekomst van 100% Football veilig stellen. De marktleider heeft een omzet van een kwart miljard euro. Van den Belt zit nu in de directie van 11teamsports Benelux waar hij samenwerkt met o.a. twee voormalige werknemers van Nike.

“Wat er internationaal gaande is, is dat de grote merken zaken willen doen met minder en kwalitatief steeds hoogwaardiger partijen. Daarom zagen wij dat het voor Van den Belt heel belangrijk was om aansluiting te vinden bij een grote Europese partner’’, aldus Martin Huizer, voormalig werknemer van Nike.

De vestigingen van 100% Football krijgen een nieuwe huisstijl. De originele vestiging in Apeldoorn heeft 14 april jl. al een nieuw uiterlijk gekregen.

Familiebedrijf

Volgens André Vasterman, voormalig general manager businessunit  FC Barlecona, sluit de bedrijfsfilosofie van 100% Football en 11teamsports sterk op elkaar aan. “Zoals Walter zijn bedrijf hier heeft opgebouwd, is ook 11teamsports ontstaan als familiebedrijf, geleid door vader en moeder en daarna overgenomen door hun zoon. En momenteel heeft dat inmiddels een omzet van 250 miljoen euro. De formule heeft nu winkels in veertien landen. Het bedrijf gaat nog steeds uit van de lokale kennis van de ondernemers. Dat betekent dat wij niet achterover kunnen leunen, maar vol aan de bak moeten”, aldus André Vasterman.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.