Expert geen ‘hard franchise’

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


De afgelopen twee jaar heeft franchiseorganisatie Expert Groep gewerkt aan een opleidingshuis. Het bijbehorende ‘train de trainer’ programma heeft de structuur van een workshop gekregen en is voornamelijk door de franchisenemers ontwikkeld.

Het komt niet vaak voor dat franchisenemers aandeelhouders zijn van de franchisegevende organisatie, maar bij Expert is dat wel het geval. Algemeen directeur Gabri Martèl geeft dan ook geen voorkeur aan de term ‘hard franchise’, want dat wekt de suggestie dat franchisenemers geen inspraak hebben. Naast de vakinhoudelijke kennis (zoals productinformatie) wat in het programma aan bod komt, wordt ook uitgebreid stil gestaan bij service en dienstverlening. In de huidige markt vinden veel retailers een zesje voor service prima. “Wil je in deze tijd echter excelleren, moet je voor een tien gaan”, vertelt Martèl. Daarnaast richt Expert zich ook op voorraadoptimalisatie, cijfers en kosten. Dit is voor het bedrijf interessanter dan concurreren op prijs- of productniveau, want elke elektronicaketen doet al aan deals.

dinsdag 5 maart 2013.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.