Facebook lanceert tool om effect advertenties te meten

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Buitenlandse formules

Facebook heeft onlangs een tool gelanceerd waarmee retailers in kaart kunnen brengen wat het effect is geweest van hun advertenties. Deze tool meet het effect op offline winkelbezoek tot op winkel- of regioniveau. Dit meldde Adweek/The Drum.

De resultaten worden live weergegeven in Facebook Insights. Op deze manier kunnen marketeers de lopende campagnes makkelijk aanpassen naar de reacties van de klant. Als een landelijke retailer bijvoorbeeld een campagne opzet en deze heeft in New York meer respons dan in San Francisco, kan ervoor gekozen worden om de focus meer op San Francisco te leggen.

De gegevens van de klant worden alleen doorgezet naar Facebook wanneer zij ‘locatievoorzieningen’ hebben ingeschakeld op hun smartphone. Op deze manier kan Facebook het gedrag van de consument na het zien van de advertentie direct inzichtelijk maken. De nieuwe tool wordt in de komende maanden uitgerold, nadat een pilot sterke resultaten liet zien. Grote ketens als Marks & Spencer, Burger King en Cadillac hebben de dienst al uitgeprobeerd.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3