Family speelt in op de casual dining trend

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

fammmily

Eind 2016 koos Family voor een nieuwe koers. De franchiseformule vernieuwde haar huisstijl en haar inrichting van de vestigingen om hiermee nog meer in te zetten op het gebruik van het eethuis. Family speelt hiermee in op de casual dining trend.

De lunch is een interessant eetmoment vertelt marketing manager van Family, Chantal van der Meer. “We zien hier nog veel kansen. De avondspits is in de cafetaria vaak al erg druk. We hebben de afgelopen jaren gezien dat de druk op dit moment steeds verder toeneemt. Dit komt onder andere door het toenemende aantal gasten in het eethuis. Door in te zetten op het lunchmoment, kunnen we een omzetstijging realiseren op een moment dat nu vaak nog rustig is. Terwijl de ondernemer en/of medewerkers wel al aanwezig is/zijn om de nodige voorbereidingen voor de avond te treffen.”

“Family heeft voor het lunchmoment een gevarieerd assortiment samengesteld. Uiteraard niet te groot, want het moet wel gemakkelijk te bereiden zijn. Daarbij leidt een te breed assortiment tot keuzestress bij de gast en dat willen we natuurlijk niet. Door robuuste plakken brood te gebruiken en deze royaal te beleggen, oogt de tosti veel luxer dan het summier belegde casino wit wat vaak wordt geserveerd. Door dit soort kleine aanpassingen van het standaard assortiment krijgt de lunch een boost. De milkshake is daar ook een voorbeeld van. Deze en nog een aantal producten staan in de komende campagne centraal. Er zijn vier producten, zodat er voor iedereen wat bij zit. Om de campagne wat extra’s te geven is er een landenthema aan gekoppeld. Werelds lunchen bij Fammmily”, aldus Van der Meer.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.