Finovion: “Wij willen het kantoor van de toekomst zijn.”

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Finovion biedt haar mkb-klanten het beste van twee werelden, aldus Wichard Hendriks, oprichter van Finovion. Hij legt uit: “Het voordeel van een klein kantoor is dat iedere ondernemer veel persoonlijke aandacht krijgt en zich geen nummer voelt. Het grote kantoor heeft als belangrijkste voordeel dat er professioneel wordt gewerkt en de vakkennis uitstekend is. Finovion biedt beide voordelen doordat de centrale organisatie van Finovion zich richt op ICT, marketing en vak techniek. De 35 vestigingen van Finovion hoeven hierdoor veel minder tijd aan deze centrale zaken te besteden en kunnen zich volledig richten op het proactief ondersteunen van hun klanten. Het beste van twee werelden dus.”

Op het gebied van marketing kan de centrale organisatie veel voor de aangesloten kantoren betekenen. Hendriks: “We hebben een groot gezamenlijk marketingbudget. Daarmee kunnen we bijvoorbeeld radiocampagnes doen, billboards langs de weg zetten en e-mailmarketing inzetten. Dat soort dingen doet een klein kantoor niet.” Ook de website van kleinere kantoren laat vaak te wensen over, naar de mening van Hendriks: “Kleine kantoren zetten een website neer en doen er vervolgens niets meer aan. Maar dan begint het pas, want je moet je website voortdurend blijven updaten. Je website is je online voordeur en alle communicatie-uitingen verwijzen naar de website, dus die moet als eerste in orde zijn. Online marketing hoort bij het kantoor van de toekomst.”

Behalve centrale marketing en bijvoorbeeld ICT zijn er nog meer voordelen aan het samenwerken binnen een franchiseformule. Zo noemt Hendriks het voorbeeld van de werkkostenregeling die geïmplementeerd moest worden. “We zijn twee weken bezig geweest met het uitzoeken daarvan, het maken van een procedure en het aanpassen van alle administratiemodellen. Als we dat niet gedaan hadden, zou elke vestiging ook twee weken bezig zijn geweest om hetzelfde uit te zoeken.” Daarnaast doet Finovion aan collegiale ondersteuning, waarbij een filiaaleigenaar op bezoek gaat bij een andere vestiging om van elkaar te leren.

Bijzonder aan Finovion is dat het in 2003 een van de eerste kantoren was die werkten met een vast tarief. Hendriks ziet dat steeds meer kantoren dit idee overnemen. “Als je niet tegen een vast bedrag durft te werken, dan ben je als kantoor niet transparant en wordt het moeilijker om aan klanten te komen. Ook ik wil vooraf weten waar ik aan toe ben.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website