First Retail biedt excuses aan

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

First Retail

Het aantal reclamefolders dat wekelijks per huishouden bezorgd wordt is gedaald. In 2009 werden er nog 11,9 miljard folders bezorgd, vorig jaar was dit aantal gedaald naar 11,7 miljard. Dit komt neer op een daling van 1,7%.

First Retail biedt hiervoor dan ook excuses aan. ‘’Voornamelijk aan de drukkers’’, aldus Sander Vlaanderen van First Retail. ‘’Dankzij onze folderanalyses zetten franchiseformules nu eenmaal gerichter hun folders in, en dat gaat ten koste van het aantal folders dat gedrukt moet worden.

Efficiënt en effectief

Door het inzetten van een folderanalyse kunnen complete wijken worden overgeslagen. Een aanbieder van jongerenreizen laat bijvoorbeeld geen folders bezorgen in seniorenflats omdat zijn doelgroep daar niet zit. Dit geldt natuurlijk voor ieder bedrijf.’’

Uit onderzoek blijkt dat de reclamefolder, na televisiereclame, het meeste effect voor winkels heeft. Consumenten denken dat ze met het snuffelen naar koopjes en aanbiedingen in de brievenbusreclame veel geld kunnen besparen. De tijd die genomen wordt voor het doornemen van folders loopt al jaren op.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.