Foot Locker haalt 10% omzet digitaal binnen

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


Sportwinkelketen Foot Locker heeft onlangs de focus op internetverkoop gelegd. De franchiseorganisatie is daarom druk bezig zijn digitale diensten op te zetten.

Uit de kwartaalcijfers die Foot Locker deze week publiceerde, bleek dat het bedrijf over 2012 een omzet van 6,2 miljard dollar had, waarvan 612 miljoen dollar, overwegend uit het web en een fractie uit mobiel, via online verkopen binnenkwam. De online en offline kanalen sluiten momenteel nog niet vlekkeloos op elkaar aan. Zo is het nog niet mogelijk om online een aankoop te doen en deze bij een vestiging af te halen. Ook is het nog niet mogelijk om vanuit een winkel via publieke terminals de voorraden van andere winkels te bekijken. Volgens topman Kenneth Hicks is Foot Locker wel bezig met het oplossen van dergelijke onvolmaaktheden. Verder sloot Foot Locker kortgeleden 22 winkels van haar skateshop formule CCS. De artikelen die hier te verkrijgen waren kunnen binnenkort nog enkel via internet aangeschaft worden.

dinsdag 19 maart 2013.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3