Formules nu aanscherpen

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Anton Dreesmann Leerstoel

Vorige week werd op het jaarlijkse congres van de Stichting “Anton Dreesmann Leerstoel” een rapport van de Rabobank bekend gemaakt. De bank verwacht voor dit jaar en de middellange termijn gematigde economische vooruitzichten voor de retailsector. De economie als motor valt weg en het consumentengedrag blijft wispelturig. Die ontwikkelingen kunnen als een risico worden gezien, maar ook als uitdaging. Retailers moeten de positionering van hun formule nu aanscherpen om deze meer onderscheidend te maken en nog beter in de lijn te brengen met de wens van de klanten. Ze moeten ook de logistiek optimaliseren door de snelheid te verhogen en de kosten te verlagen. Verder kunnen internationale bronnen van groei worden aangeboord zoals expansie, ontwikkeling, private labels en acquisities.

dinsdag 1 februari 2011.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3