“In de praktijk zie je dat onze ondernemers ook een sociale functie hebben. Ze komen letterlijk bij de klant thuis en zetten de maaltijden vaak bij de klant in de koelkast. Het vertrouwen is groot. Van sommige klanten hebben onze ondernemers zelfs een sleutel van de voordeur.”
Ondanks de toename van het aantal klanten maken de ondernemers volgens Grimberg nauwelijks langere dagen. “Dat komt omdat we nu in principe niet meer naar binnen gaan, zoals we dat deden vóór de crisis. We zetten de maaltijd nu voor de deur neer en bellen aan. Bij een klein deel van onze klanten komen we nog wel binnen. Dit is vaak de categorie waar we al een huissleutel van hebben. Komt nog bij dat het een stuk rustiger is op de weg. Alles bij elkaar, is de gemiddelde bezorgtijd per klant behoorlijk afgenomen.”
Vooral veel vitale ouderen zijn de afgelopen maand klant geworden. “Omdat ouderen kwetsbaarder zijn voor het virus blijven zij nu zoveel mogelijk binnen. Ze krijgen bovendien minder hulp van de thuiszorg of van mantelzorgers. Dat is een extra reden om nu onze service in te roepen.” Grimberg denkt dat als de crisis voorbij is de meesten toch zelf weer gaan koken, maar dat een deel van hun nieuwe klanten zeker zal blijven. “Net zoals dat met thuiswerken zal gaan: verwacht wordt dat na de crisis meer mensen vanuit huis zullen werken dan vóór de crisis.”
Wil je meer weten over Eten met gemak!? Klik dan hier voor meer informatie!
Geef een reactie