Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Franchise Expo Parijs in een nieuw jasje

Franchise Expo Parijs keert terug van 19 tot 22 maart 2023. Dit jaar wordt de Expo voor de 41e keer georganiseerd. Dit alles met een compleet nieuwe look en feel. De nieuwe organisator Infopro Digital wil van Franchise Expo Parijs hét evenement maken voor ondernemers in Frankrijk en daarbuiten. Om bovenstaand doel te bereiken zal Infopro Digital gebruik maken van een nieuwe locatie,  een nieuwe looproute en een herzien, opgefrist inhoudelijk programma inzetten. 

Een nieuwe locatie

Franchise Expo Parijs verhuist in maart 2023 van de traditionele paviljoens 2.2 en 3 naar het iconische paviljoen 1 van het Parijse Expositiecentrum Porte de Versailles. Deze hal is groter dan de vorige locatie en zal de zichtbaarheid van de beurs verbeteren.

Naast de verhuizing naar Paviljoen 1 staan er ook een aantal wijzigingen op de agenda, waaronder de invoering van een sectorale indeling die het aanbod van exposanten moet verduidelijken voor bezoekers. De bezoekers zullen dankzij deze sectorindeling gemakkelijker hun weg vinden op de beurs en een duidelijker beeld krijgen van de beschikbare franchisemogelijkheden.

Pitchzones & inhoudelijk programma

Dit jaar worden er ook pitchzones gecreëerd. In deze pitchzones hebben franchisegevers 20 minuten de tijd om hun formule voor te stellen en kandidaten te overtuigen. Het inhoudelijke programma van de beurs speelt dit jaar in op de behoeften van potentiële startende ondernemers. Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere: oprichting en financiering van een bedrijf, welke franchiseformule moet ik kiezen en alles over het onmisbare marktonderzoek. Aan de nieuwe looproute worden ook twee workshopzones toegevoegd met sessies over thema’s die verband houden met franchising en gericht zijn op toekomstige franchisenemers, bestaande franchisenemers of toekomstige franchisegevers. Tot slot zal er een groot plein zijn waar lezingen en voordrachten van ondernemingen worden gehouden.

Om bovenstaande veranderingen te symboliseren heeft Franchise Expo Paris ook een nieuwe merkidentiteit, een nieuw logo en een gloednieuwe scenografie onthuld.

Wil jij de beurs ook bezoeken? Klik dan hier.