Franchisenemer aan het woord

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Oil & Vinegar opent 2 november a.s. haar deuren van het nieuwe filiaal aan de Lijnmarkt in Utrecht. Hier zal franchisenemer Hans Berkhuijsen, na twee jaar als bedrijfsleider voor de vestiging in Den Haag te hebben gewerkt, zijn klanten ontvangen.

In 2010 is Berkhuijsen zich gaan oriënteren op het franchisenemen. Door het bestellen van ‘De Nationale Franchise Gids’ op www.denationalefranchisegids.nl had hij een duidelijk overzicht van franchiseformules die op zoek zijn naar franchisenemers.

In dezelfde periode kwamen Hans Berkhuijsen en Choly van Grinsven van Oil & Vinegar met elkaar in contact. Hans Berkhuijsen was bij deze kennismaking niet direct heel enthousiast, de formule was wat gedateerd en was daardoor nodig aan vernieuwing toe. “Na onze eerste afspraak, heeft Oil & Vinegar mij aantal weken later nogmaals uitgenodigd voor een gesprek in Nijmegen waar de eerste Oil & Vinegar winkel stond in de nieuwe formule. Hans Berkhuijsen gaat enthousiast verder: “Van de nieuwe formule werd ik dus wel enthousiast, de formule was sterk positief veranderd en staat als een huis!”

In deze ”economisch slechte tijden” ziet Berkhuijsen goede vooruitzichten voor Oil & Vinegar en zijn vestiging: “Er zijn geen garanties in het leven, maar het potentieel in Utrecht is erg hoog. Juist in deze tijd komen er mooie panden op toplocaties beschikbaar, dit biedt kansen voor een goede formule. De vernieuwde formule van Oil & Vinegar groeit sterk en ik verwacht ook dat deze groei aanhoudt.”

“Een formule moet gekozen worden met je hart en waar je met passie over kunt praten. Oil & Vinegar is deze formule voor mij. Koken is een belangrijke hobby van mij en ik vind het leuk om hier met andere mensen over te praten. Ik zie mijzelf dan ook niet als winkelier, meer als gastheer,” aldus Berkhuijsen.

Het kiezen van een franchiseformule boven een eigen onderneming was voor Berkhuijsen geen lastige beslissing. “In deze tijd van crisis heb je bij een franchiseformule gewoon meer zekerheid. Daarnaast vind ik het prettig dat de marketing centraal is geregeld, hierdoor kan ik de focus op het runnen van de winkel leggen.” De marketing is sinds het vernieuwen van de formule volgens Berkhuijsen erg sterk: “Ieder jaar zijn er zeven á acht verschillende thema’s in de winkels, aangepast aan de tijd van het jaar. Dit werkt erg goed en je ziet ook bij de klanten terug dat zij dit erg waarderen.”

Het contact met de klanten is voor Berkhuijsen erg belangrijk. Niet voor niets dat hij als bedrijfsleider van de winkel in Den Haag, de beoordeling ontvangen heeft van meest gastvrije Oil & Vinegar winkel van Nederland. Ook in Utrecht zal Berkhuijsen er alles aan doen om deze titel te behouden.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.